تاریخ : 1398,دوشنبه 26 اسفند14:13
کد خبر : 349094 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آموزش الکترونیک «کرونا» در دانشگاه علوم پزشکی مجازی

سامانه آرمان (آموزش رایانه ای ملی و انبوه نوین) دانشگاه علوم پزشکی مجازی به آموزش همگانی محتوای الکترونیک درباره کرونا اختصاص یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مجازی، یکی از اصلی­ ترین راه های مهار ویروس کرونا، آموزش همگانی است. متاسفانه هم­ اکنون محتواهای متعددی در این رابطه تولید شده و در شبکه­ های اجتماعی و فضای مجازی در حال پخش است که قسمت عمده آنها از منابع معتبر و بر پایه اصول علمی نیستند.

همچنین عامه مردم برای اطلاع از واقعیات این بیماری مجبور به مراجعه به سایت­ ها و کانال­ های مختلفی هستند که هر کدام از آنها در صورت صحیح بودن هم، تنها به قسمتی از این بیماری پرداخته­ اند.

بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی مجازی با توجه به رسالت موکس­ ها در آموزش همگانی، بر آن شد تا با اختصاص بخشی از سامانه موکس کشوری آرمان، مجموعه جامعی از محتواهای الکترونیکی (اعم از فیلم، کلیپ، پوستر، راهنما و …) را جمع­ آوری و دسته بندی کند.

هم اکنون سامانه آرمان به نشانی http://arman.vums.ac.ir/corona با در اختیار داشتن صدها محتوا در زمینه های: کرونا چیست؟، راه­های انتقال، علایم و تشخیص، کلیات پیشگیری، مواد ضد عفونی و حفاظتی، کرونا در خانه، کرونا در محیط کار، کرونا در اماکن عمومی، کرونا و مادران شیرده و باردار، کرونا و افراد مسن، کرونا و کودکان، کرونا و بیماری های خاص، کرونا و سلامت روان، کرونا و تغذیه، مراقبت از بیمار، باورهای غلط و زنگ تفریح کرونایی به صورت رایگان در اختیار همگان است.