تاریخ : 1399,یکشنبه 03 فروردين13:28
کد خبر : 349712 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

طرح دختران دانشجو برای کمک به مناطق محروم

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی گفت: این انجمن با جمع آوری کمک‌های مردمی و ارسال این کمک‌ها برای جهادگران، به یاری مردم محروم شتافته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: زهرا طالبی عضو شورای مرکزی و مسئول واحد تبلیغات و رسانه انجمن اسلامی دانشکده شریعتی (عضو دفتر تحکیم وحدت) در گفت‌وگویی گفت: این روزها توجهات دولت، مردم و رسانه‌ها خواه‌ناخواه به سمت ویروس کویید 19 کشیده شده است و این درحالیست که عده‌ای در نقاطی از سرزمین‌مان به اسارت سیل و برخی بلایای طبیعی درآمدند؛ مناطقی که اتفاقاً جزء مناطق آسیب دیده و محروم تلقی می شوند.

وی ادامه داد: این مناطق نیاز به توجهات و رسیدگی همیشگی دارند اما با شرایطی که متاسفانه برای کشور ایجاد شده، اوضاع‌ مردم این مناطق به مراتب سخت‌تر شده است.

طالبی تصریح کرد: طبعا حل مشکلات این‌چنینی نیازمند یک ساز و کار ویژه جهت فراخوان برای جمع‌آوری کمک و یاری از جانب مردم، به خود مردم است به همین دلیل ما به عنوان مجموعه انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی بر این صدد برآمدیم که بواسطه‌ جمع‌آوری کمک‌های مردمی و رساندن آن به دست مورد اطمینان جهادگران، به قدر وسع تلاش نماییم تا شرایط زندگی برای هموطنانمان بهبود یابد.

وی یادآور شد: این طرح از تاریخ ۱۶ اسفند ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و در گام نخست هم با نیروهای جهادی مستقر در مناطق سیل یا زلزله زده و محروم تماس برقرار شد و شرایط را ارزیابی کردیم.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: بررسی و کنکاش در مورد نیازهای ضروری مردم آن مناطق، این یقین را در ما ایجاد نمود که از لحاظ شرعی، عرفی واجتماعی وظیفه‌ای برعهده ما قرار دارد که شاید بتوانیم با اطلاع رسانی درست و به‌جا از این وضعیت و همینطور انتشار اخبار از منابع موثق به مخاطبین، این انگیزه را در آنان ایجاد کنیم که به کمک این مردم محروم بشتابند و از سوی دیگر به دلیل وجه صداقت در اطلاع رسانی‌ها، اطمینان دهیم که کمک های مالی مردم از طریق نیروهای جهادی بدون شک به هموطنانمان خواهد رسید.

طالبی تصریح کرد: شهر قطور در استان آذربایجان که زلزله 5.7 ریشتری باعث تخریب خانه های آنجا و روستائیانش شد، جنوب کشور که سیل‌های مهیب اوضاع آن را برآشفت و حالا کرونا تهدیدی جدی برای زندگی اهالی اهواز ، خوزستان، بوشهر، شوش و ... محسوب می‌شود و استان لرستان که هنوز هم آسیب های سیل فروردین ماه را به دوش می‌کشد و حالا کمبود لوازم بهداشتی در شهرستان‌هایش بسیار به چشم می‌خورد، بخشی از مناطقی است که دراین مدت به آن ها پرداخته شده است.

وی گفت: همچنین سیستان و بلوچستان که در آن مشکل کمبود خوراک به چشم می‌خورد و همینطور منطقه نورآباد شهرستان دلفان و برخی روستا و شهرستان دیگر که در این روزها از لحاظ معیشتی در تنگنا قرار دارند، هم بخش دیگری از مناطق است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: نکته قابل توجهی که وجود دارد متاسفانه عدم توجه مردم به نکات بهداشتی و سفر در این روزها به شهرستان ها و نتیجتا گسترش هرروزه ویروس کرونا به اقصی نقاط مختلف ایران من جمله این مناطق است.

طالبی ادامه داد: حال برای این مناطق محروم ضرورت فراهم شدن لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده به اندازه آبادسازی سرزمین‌هایشان مهم و حیاتی است. باشد که در این مسیر بتوانیم گره کوچکی از کار و مشکلات عزیزانِ هموطن بگشاییم .