تاریخ : 1399,سه شنبه 05 فروردين21:25
کد خبر : 349991 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

محکومیت دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در واگذاری دانشگاه فرهنگیان به پیام نور

این ها سوالاتی است که باید از سوی مسئولان حاضر در جلسات برگزار شده پاسخ داده شود. قطعا تکذیبیه دانشگاه فرهنگیان کافی نیست و دقیقا باید برای دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت کشور شفاف شود که چه افرادی با چه نیتی قصد نابودی تربیت معلم نظام اسلامی را دارند؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه های فرهنگیان در محکومیت واگذاری تربیت معلم به دانشگاه پیام نور بیانیه ای را صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
مقام معظم رهبری: مراکز تربیت معلّم مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشورند و در مورد این دانشگاه کوتاهی شده.


ما در ادوار مختلف دور و نزدیک شاهد بودیم دانشگاهی که مرکز ثقل تربیت نفسانی عقاید نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب است، بازیچه رقابت های سیاسی و سفره رانتی آقایان شده بود.

تربیت معلم با بیش از یک قرن سابقه سربلند در امر تعلیم و تربیت به ابزار بازی و سرگرمی با آینده یک مملکت تبدیل شده بود.

اخیرا طرح ارائه شده تحت عنوان خرید خدمات از سوی دانشگاه پیام نور که ماحصل جلسه کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری ریاست جمهوری، نمایندگان سازمان اداری استخدامی و برنامه بودجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با مسئولان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور بوده، بازی جدیدی است که ضربه مهلکی بر پیکره مقدس تعلیم و تربیت خواهد زد.

چگونه میتوان به فکر بهره وری تربیتی و ملی در سطح کلان بود در صورتی که نگاه آقایان منصب نشین به آموزش و پرورش بیشتر جنبه خدماتی و هزینه بر دارد. در اردیبهشت ماه سال 1397 بود که مقام معظم رهبری مدظله العالی با تأکید بر اهمیت و جایگاه این دانشگاه و هم سطح نبودن آن با بقیه دانشگاه ها از لحاظ تربیت نفسانی معلم به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه و غیره، دستور تحکیم بنیان دانشگاه را دادند.

حال بعد از گذشت تقریبا دوسال از فرمایشات معظم له با طرح جدیدی برای تضعیف و حذف تدریجی دانشگاه فرهنگیان در قالب خرید خدمات مواجه شده ایم. در همین راستا چندین سوال مطرح می شود که خالی از لطف نخواهد بود ابتدا باید مشخص شود که مسئولین ذی ربط نگاهشان به امر مقدس تربیت و تعلیم چگونه است؟ اگر امر تربیت را موثر بر آینده  مدیریتی این کشور می‌دانند پس چرا دیدگاه هزینه‌ای و خدماتی بر آموزش دارند؟! با توجه به سطح پایین کیفیت آموزشی در دانشگاه پیام نور چگونه چنین محیطی را مناسب آینده تعلیم و تربیت این مرز و بوم می دانید؟ چه اهداف سیاسی درپس راه اندازی مجدد دانشگاه پیام نور تحت هر شرایط حتی به قیمت نابودی تربیت معلم وجود دارد؟

این ها سوالاتی است که باید از سوی مسئولان حاضر در جلسات برگزار شده پاسخ داده شود. قطعا تکذیبیه دانشگاه فرهنگیان کافی نیست و دقیقا باید برای دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت کشور شفاف شود که چه افرادی با چه نیتی قصد نابودی تربیت معلم نظام اسلامی را دارند؟

در پایان ما دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان و سایر وارثان رجایی ها، باهنر ها و نیز دلسوختگان عرصه تربیت معلم سابق هرگز اجازه چنین ننگی بر پیکره و شاه راه حیاتی تعلیم و تربیت این مرز و بوم را نخواهیم داد.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تهران


کد خبرنگار : 16