تاریخ : 1399,چهارشنبه 06 فروردين16:45
کد خبر : 350078 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

اچ‌ پی به‌کمک ولو و مایکروسافت هدست واقعیت مجازی می‌سازد

اچ‌پی قصد دارد با همکاری ولوو هدست واقعیت مجازی بسازد. HP مدعی است هدست واقعیت مجازی‌اش، یعنی Reverb G2، استانداردی جدید درزمینه‌ی این نوع هدست‌ها خواهد بود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق اخبار جدید، اچ‌پی با همکاری شرکت‌های ولو و مایکروسافت در حال ساخت هدست واقعیت مجازی جدیدی به‌نام ریورب جی ۲ (Reverb G2) است. سال گذشته، همراه‌با معرفی بازی Half-Life: Alyx اخباری فضای مجازی را پر کرد که اچ‌پی مشغول کار روی هدست واقعیت مجازی پیشرفته‌ای است. حال تیزری ویدئویی در توییتر منتشر شده است که اطلاعاتی جالب از هدست واقعیت مجازی ریورب جی ۲ دراختیارمان قرار می‌دهد.
در تیزر مذکور، به نکاتی اشاره شده است. هدست واقعیت مجازی اچ‌پی از سخت‌افزاری توانمند برخوردار است. با این حساب، هدست ریورب جی ۲ می‌تواند محتوای واقعیت مجازی را با کیفیت به‌مراتب بهتری ارائه کند؛ زیرا در توضیحات حساب توییتری شرکت نیز آمده است که هدست جدید اچ‌پی معیاری جدید در بازار هدست‌های واقعیت مجازی خواهد بود. چنین ادعایی باعث می‌شود هدست واقعیت مجازی ریورب جی ۲ را هم‌رده یا حتی توانمندتر از مدل‌های پرچم‌دار موجود در بازار بدانیم.
افزون‌براین، نمایشگرهای استفاده‌شده در هدست واقعیت مجازی اچ‌پی گویا استانداردی جدید در میان هدست‌های واقعیت مجازی به‌وجود خواهند آورد. در توضیحات گفته‌شده در تیزر ویدئویی پخش‌شده، به برخورداری هدست ریورب جی ۲ از نمایشگری همه‌جانبه و راحت و سازگار با تجربه‌ی واقعیت مجازی اشاره شده است.

برخی از کاربران گزارش داده‌اند پس از مدتی کار با هدست‌های واقعیت مجازی، دچار سردرد و حالت سرگیجه می‌شوند. به‌نظر می‌رسد ویژگی‌های اشاره‌شده در توییت به این موارد مرتبط است و اجازه‌ی استفاده از هدست بدون دچارشدن به حالت تهوع و سرگیجه را بیان می‌کند. شاید هم منظور از اطلاعات گفته‌شده، ارائه تجربه‌ای به‌مراتب بهتر از محصولات موجود در بازار باشد. با درنظر‌گرفتن همکاری اچ‌پی با شرکت‌هایی مانند ولو و مایکروسافت می‌توان انتظار داشت هدست جدید این شرکت با سرویس‌های استیم‌ وی‌آر و ویندوز Mixed Reality سازگار است.
در تیزر منتشرشده، می‌توان شباهت طراحی ظاهری هدست ریورب جی ۲ را با نسل پیشین مشاهده کرد؛ اما آنچه اهمیت دارد، ویژگی‌های سخت‌افزاری محصول جدید اچ‌پی است که متأسفانه اطلاعات بسیار کمی از مشخصات سخت‌افزاری و قابلیت‌های نرم‌افزاری آن منتشر شده است. متأسفانه هنوز قیمت و زمان عرضه‌ی ریورب جی ۲ مشخص نشده است؛ اما انتظار می‌رود هم‌قیمت یا گران‌تر از آکیولس ریفت اس ۳۹۹ دلاری باشد. باید دید شرکت اچ‌پی چه شگفتانه‌هایی برایمان تدارک دیده است.


کد خبرنگار : 28