تاریخ : 1399,پنجشنبه 07 فروردين23:07
کد خبر : 350179 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

واکنش یک فعال دانشجویی به واگذاری دانشگاه فرهنگیان

قائم‌مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: طرح بحث خصوصی سازی و خرید خدمات در مورد دانشگاه فرهنگیان نشان داد دولت از سیاست‌های شکست خورده خصوصی سازی درس عبرت نگرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد حمزه قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع خرید خدمات از دانشگاه پیام نور گفت: طرح بحث خصوصی سازی و خرید خدمات در مورد دانشگاه فرهنگیان نشان داد دولت از سیاست های شکست خورده خصوصی سازی درس عبرت نگرفته است.

قائم‌مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ادامه داد: تصمیمات غیرکارشناسی دولت در مورد آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان به همین جا محدود نمی شود، در دوره وزارت آقای فانی در حالی که آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه بود اعلام کردند که 150 هزار نیروی مازاد وجود دارد.

حمزه تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان به مرز تعطیلی رسید و با وجود ظرفیت خالی از جذب بیش از 50 هزار دانشجومعلم جلوگیری شد، که باعث به وجود آمدن بحران کمبود نیروی فعلی و تحمیل هزینه های جبران ناپذیری بر پیکره نظام تعلیم و تربیت شد.

وی افزود: در بخشی از نامه دانشگاه پیام نور و برنامه پیشنهادی این دانشگاه خطاب به دبیرخانه کمیسیون علمی تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری آمده است که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از سال چهارم به استخدام دولت در خواهند آمد و لازم نیست از سال اول به استخدام دولت در آیند و حقوق و مزایا دریافت کنند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: این در حالی است که این مزایا در سال های اخیر سبب جذب رتبه های برتر کنکور سراسری در این دانشگاه شده است و نادیده گرفتن این موضوع سیاست جذب نخبگان را تحت الشعاع قرار میدهد و نقض قانون  متعهدین خدمت مصوب 69/03/08 است.

حمزه تاکید کرد: دولت اگر می خواهد حسن نیت خود را ثابت کند فضا و امکانات دانشگاه پیام نور را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهد و با اقدامات نسنجیده باعث تضعیف این دانشگاه و نظام تربیت معلم نشود.

وی در پایان گفت: به طور کلی اقدامات دولت خصوص مجموعه وزارت آموزش و پرورش نشان دهنده این است که دولت توجهی به عواقب کارهای خود ندارد و تنها به فکر کاهش هزینه هایش است، در حالی که در کشور های توسعه یافته آموزش و پرورش و تربیت معلم همواره از بالاترین اولویت ها برخوردار هستند.