تاریخ : 1399,شنبه 09 فروردين17:00
کد خبر : 350311 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

برنامه اختصاصی اپل برای کووید-۱۹ عرضه شد

شرکت اپل در راستای مقابله با شیوع گسترده کروناویروس جدید اقدام به عرضه یک برنامه اختصاصی برای غربالگری، شناسایی موارد ابتلا و نظارت بر مبتلایان به کووید-19 کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، از آنجا که در طول شیوع یک بیماری همه گیر جهانی بی‌سابقه، منابع آزمایش موثق زیادی در اختیار نیست، شرکت اپل یک برنامه و وب‌سایت جدید را برای غربالگری علائم کووید-19 معرفی کرده است.

این برنامه و وب‌سایت که با همراهی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا(CDC) توسعه یافته است، مجموعه‌ای از سؤالات مربوط به کروناویروس است که از کاربران پرسیده می‌شود تا غربالگری را انجام دهد و بهترین توصیه‌ها را به افراد ارائه دهد.

مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری آمریکا(Centers for Disease Control and Prevention) یا CDC یکی از آژانس‌های ایالات متحده آمریکا و تحت نظر وزارت بهداشت و خدمات انسانی آن است که به طور رسمی در سطح دولت فدرال ایالات متحده آمریکا فعالیت دارد.

راهنمایی‌های این دو ابزار شامل همان توصیه‌هایی است که توسط CDC مطرح شده است. این توصیه‌ها اکنون از طریق دستیار صوتی هوشمند اپل موسوم به "سیری"(Siri)، دستیار صوتی هوشمند آمازون موسوم به "الکسا"(Alexa) در دسترس است.

بنابراین اپل سعی کرده است با راه اندازی این دو ابزار برای غربالگری جامعه آمریکا، نقش خود را در راه مبارزه با شیوع گسترده این بیماری همه‌گیر ایفا کند.