تاریخ : 1399,یکشنبه 10 فروردين19:15
کد خبر : 350423 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

آمار جدید همه‌گیری کرونا در روسیه

مقامات روسیه اوایل امروز (یک‌شنبه) اعلام کردند در مجموع ۱۸۲ هزار و ۷۰۲ نفر در سراسر این کشور تحت نظر متخصصان قرار دارند که امکان ابتلای آن‌ها به بیماری کووید-۱۹ وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو نیز امروز اظهار داشت که شیوع کروناویروس در پایتخت روسیه با عبور تعداد مبتلایان از مرز ۱۰۰۰ نفر وارد مرحله جدیدی شده است.

شهرداری مسکو هم‌چنین در اقدامی برای مقابله به شیوع کروناویروس از امروز اماکن عمومی شهر را ضدعفونی می‌کند.

هم‌چنین از روز گذشته (شنبه) قرنطینه اختیاری در مسکو با تعطیلی حدود ۱۵ هزار سرویس غذایی و بیش از ۴۰ هزار مغازه آغاز شده است. شمار مسافرانی که از متروی مسکو استفاده می‌کنند، کاهش سه برابری و شمار مسافرانی که از وسایل حمل و نقل روی زمین استفاده می‌کنند، کاهش دو برابری نسبت به قبل داشته است.

در اوایل هفته جاری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اقدامات جدیدی از جمله فراغت موقت برای مشاغل و تعطیلی با حقوق در سراسر کشور از تاریخ ۲۸ مارس تا ۵ آوریل را جهت مقابله با شیوع کروناویروس در روسیه اتخاذ کرد. پیش از آن نیز شهردار مسکو دستور داده بود تا شهروندان بالای ۶۵ سال از تاریخ ۲۶ مارس تا اطلاع ثانوی از خانه‌های خود خارج نشوند.

تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰ نفر افزایش یافته  و در حال حاضر به ۱۵۳۴ نفر رسیده است که از این میان هشت نفر جان خود را از دست داده و ۶۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.