تاریخ : 1399,دوشنبه 11 فروردين06:50
کد خبر : 350450 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

هشدار مایکروسافت به کاربران پیرامون دو نقص امنیتی بزرگ در ویندوز

گزارش‌ها نشان می‌دهند که کمپانی مایکروسافت به میلیاردها کاربر ویندوز در رابطه با دو نقص امنیتی بسیار خطرناک هشدار داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از engadget، گزارش‌ها نشان می‌دهند که کمپانی مایکروسافت به میلیاردها کاربر ویندوز در رابطه با دو نقص امنیتی بسیار خطرناک هشدار داده است.

مایکروسافت به‌تازگی به میلیاردها کاربر ویندوز هشدار داد که هکرها به‌صورت فعالانه دو نقص امنیتی روز صفر را مورد سو استفاده قرار داده‌اند. به گفته این کمپانی این نقص‌های امنیتی منجر به این می‌شود که هکرها بتوانند کنترل کامل کامپیوتر قربانی را به دست بگیرند.

گزارش‌های به‌دست‌آمده از مشاوران امنیت حاکی از آن است که این نقص‌های امنیتی در حمله‌های هدفمند محدودی مورداستفاده قرارگرفته‌اند و به‌این‌ترتیب تمامی سیستم‌عامل‌های ویندوز پشتیبانی شده ممکن است درخطر باشند.

این دو نقص در بخش Windows Adobe Type Manager Library وجود دارند. این بخش به نرم‌افزارها امکان می‌دهد که فونت‌های در دسترس سیستم‌های ادوبی را مدیریت و رندر کنند. هکرها ممکن است بتوانند با متقاعد کردن قربانی به باز کردن اسناد تله گذاری شده یا مشاهده آن‌ها در صفحه پیش‌نمایش ویندوز از این نقص‌های امنیتی سو استفاده کنند.

مایکروسافت هنوز در تلاش است تا این نقص‌های امنیتی را برطرف کرد. سریع‌ترین تاریخ برطرف شدن این نقص 14 آوریل خواهد بود. مایکروسافت عموما به‌روزرسانی‌های امنیتی را در دومین سه‌شنبه هرماه عرضه می‌کند. به‌این‌ترتیب می‌توان امیدوار بود که این نقص امنیتی در تاریخ یادشده برطرف شود.


کد خبرنگار : 15