تاریخ : 1399,دوشنبه 11 فروردين22:50
کد خبر : 350527 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ۱ به ۲۵۰ است

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: نسبت کادر آموزشی این دانشگاه به تعداد دانشجویان حدود ۱ به ۲۵۰ است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، ابراهیم صالحی عمران، رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره رعایت نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه بیان کرد: کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شامل حدود یک هزار اعضای هیئت علمی و حدود ۲۰ هزار نیروی حق االتدریس است که با احتساب دانشجویان، نسبت استاد به دانشجو تقریبا یک به ۲۵۰ می‌شود.

صالحی عمران با اشاره به برخی کمبود‌ها در زمینه داشتن اساتید ثابت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: معمولا نیاز‌های خود را از صنعت تامین می‌کنیم و با بهره‌گیری از ۲۰ هزار نیروی حق التدریس و اساتید حرفه‌ای و باتجربه کمبود‌ها را جبران می‌کنیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: اینگونه داشتن کادر آموزشی، به نسبت کار صحیحی است چرا که آموزش‌ها متغیر است و با تغییر رشته‌ها در طول زمان، دانشگاه مهارتی باید بتواند در کنار اساتید ثابت از تجربیات و مهارت‌های اساتید صنعتی هم بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه به طور کلی شاید اصراری به داشتن اساتید ثابت نباشد، تاکید کرد: درواقع تمام دانشگاه‌های مهارتی باید در این بخش توانمند شوند و ضمن داشتن اساتید ثابت بتوانند با به خدمت گرفتن اساتیدی از بخش‌های مختلف صنعت، آموزشی‌های مهارتی خود را به دانشجویان پیش ببرند.