تاریخ : 1399,دوشنبه 11 فروردين22:53
کد خبر : 350528 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

غفاری: حوزه فرهنگی نیاز به ورود داوطلبانه دانشجویان دارد

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: رونق فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها نیاز به ورود داوطلبانه دانشجویان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به مشکلات مشکلات بودجه‌ای در دانشگاه‌ها گفت: بودجه‌ای مشکل فراگیر است و فقط برای حوزه دانشجویی نیست، به هر حال کشور در شرایط خاصی است، به ویژه به لحاظ فشار‌ها و تحریم‌هایی که وارد می‌شود، دولت بودجه مورد انتظار را برای دستگاه‌های مربوطه نمی‌تواند تامین کند.

وی افزود: بنابراین باید براساس بودجه‌هایی که داریم فعالیت کرده و از این بودجه‌ها نهایت استفاده را داشته باشیم؛ به طوری که کارایی و اثربخشی بیشتری را در این حوزه شاهد باشیم که خوشبختانه به ویژه در حوزه فرهنگی ما شاهد این نوع نگاه هستیم.

غفاری اضافه کرد: البته فعالیت‌هایی که در حوزه فرهنگی صورت می‌گیرد به دلیل اینکه مبتنی بر ورود و فعالیت داوطلبانه دانشجویان است، اگر بخواهیم همه آن‌ها را به هزینه در بیاوریم و مطالبه هزینه آن‌ها را داشته باشیم هرگز دستگاه‌ها توان پرداخت آن را ندارند، ولی براساس وسعی که دارند و امکانی که وجود دارد، پرداخت‌هایی صورت می‌گیرد. تاکید ما به دانشگاه‌ها این است از این تخصیص صورت گرفته نهایت استفاده و بهره وری را داشته باشند.