تاریخ : 1399,دوشنبه 11 فروردين22:55
کد خبر : 350529 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

الگوی موفق در چاپ مقالات «در معرض گذاشتن یافته‌های علمی» است

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: انتشار مقاله توسط پژوهشگران و محققان بین‌المللی در راستای به نمایش گذاشتن یافته‌های علمی در سطح دنیا الگوی موفقی است که به میزان زیادی موجب رفع مشکلات صنعتی جامعه می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، تورج محمدی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت درباره آئین‌نامه ارتقای اساتید وزارت علوم گفت: وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی مدت‌هاست که بر روی اصلاح آیین‌نامه  ارتقای اساتید تمرکز کرده‌اند، اما نمی‌توان آن را بی‌نقص خواند.

وی با بیان اینکه بخشی از ارزیابی‌ها به انتشار دستاورد‌های علمی مربوط می‌شود، تصریح کرد: اگر یک استاد مدعی انجام فعالیت‌هایی علمی باشد، اما آن‌ها را در صحنه داوری قرار ندهد، تحقیقش مورد استناد دیگران واقع نخواهد شد.

محمدی ادامه داد: بنابراین انتشار مقاله توسط پژوهشگران و محققان بین‌المللی در راستای به نمایش گذاشتن یافته‌های علمی در سطح دنیا الگوی موفقی است که به میزان زیادی موجب رفع مشکلات صنعتی جامعه می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه بسیاری از اساتید پس از حل یک مشکل در صنعت به ارائه مقاله می‌پردازند؛ تصریح کرد: مقالات را برپایه دست آورد‌های خود تنظیم می‌کنند؛ به نحوی که در آن مقاله به راه حلی که موجب حل مشکل صنعت شده است اشاره کرده‌اند تا افراد دیگر نیز توانایی حل مشکلات مشابه را به دست آورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین آئین‌نامه ارتقاء اساتید به غیر از مورد چاپ مقالات نقص دیگری ندارد، زیرا موارد دیگر همچون توسعه فناوری، حل مشکلات کشور در آن به خوبی دیده شده است. لازم است در رشته‌های گوناگون با توجه به ماهیت آن رشته انتظارت خود را مطرح کنیم، زیرا بسیاری از رشته‌ها در راستای گسترش مرز‌های دانش عمل می‌کنند. بنابراین در برخی از رشته‌ها تعداد مقالات بیشتری چاپ می‌شود.