تاریخ : 1399,جمعه 15 فروردين13:49
کد خبر : 350846 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

بهترین زوج‌های دو دهه تلویزیون چه کسانی هستند؟

دوگانه رامبد و جناب خان اینقدر موفق و محبوب و پربازدید شد که بعد از حذف موقت جناب خان به‌خاطر دعوای مالکیتی، «خندوانه» با افت محسوس بیننده همراه شد. حضور رامبد جوان و محمد بحرانی اینقدر موفق بوده که از همین حالا بسیاری در انتظار ساخت فیلم سینمایی جناب خان هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی - اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بهنام شریفی در یادداشتی نوشت: تداوم و همکاری متمرکز و ادامه‌دار یک گروه هر زمان در تلویزیون شکل گرفته، نتیجه‌اش تعدادی از بهترین و محبوب‌ترین سریال‌ها بوده. بازیگران و هنرمندانی که هرکدام می‌توانستند راه خودشان را بروند اما ترکیب‌ شان مورد توجه مردم قرار گرفت و آنها هم به این استقبال روی خوش نشان دادند. به بهانه پخش فصل ششم «پایتخت»  بر موفق‌ترین زوج‌های تلویزیون در دو دهه گذشته نگاهی انداخته‌ایم.

احمد مهرانفر-محسن تنابنده: هیچکدامشان بازیگرانی نیستند که تنها به خاطر بازی در «پایتخت» شناخته شده باشند. احمد مهرانفر پیش از بازی در «پایتخت» با کارگردان‌هایی مثل اصغر فرهادی، تهمینه میلانی و عبدالرضا کاهانی همکاری کرده  و محسن تنابنده هم قبل از «پایتخت» علاوه بر برنده شدن جایزه جشنواره فجر از فیلمنامه نویسان مهم سینما بود. اما حضور این دو و تدوام‌شان در نقش نقی و ارسطو شکل دهنده یکی از محبوب‌ترین زوج‌های تلویزیونی دو دهه اخیر تا امروز و دلیل اصلی موفقیت «پایتخت» بوده.

بهترین زوج‌های دو دهه تلویزیون چه کسانی هستند؟

مهران مدیری-سیامک انصاری: همکاری مهران مدیری در کنار چند بازیگر از همان کارهای اولیه به زوج‌های محبوبی ختم شده. اما این همکاریها تدوام نداشت. از «پاورچین» به بعد ولی انگار مدیری کارکتر محبوبش را پیدا کرد. سیامک انصاری نقش اصلی «شب‌های برره» شد و در کنار مدیری بازی کرد و این همکاری در «باغ مظفر»، «مرد هزار چهره» و «قهوه تلخ» و حتی «دورهمی» هم ادامه یافت. اما چندی است مسیر این دو جدا شده. سیامک انصاری به یک باره از «دورهمی» جدا شد و در «هیولا» و نقش هوشنگ شرافت که بسیاری معتقد بودند مناسب کاراکتر اوست حضور نداشت.

رضا عطاران-حمید لولایی: در بهترین دوران فعالیت رضا عطاران  تا امروز که نتیجه‌اش ساخت تعدادی از بهترین سریال‌های کمدی ایران بود، او از حمید لولایی در نقش‌های اصلی استفاده کرد و خودش در نقش مکمل کنار او قرار گرفت. این دو بعد از بازی در «ساعت خوش» مهران مدیری در سریال‌های «قطار ابدی» و «مجید دلبندم» همکاری کردند. اما موفق‌ترین فعالیت مشترک‌شان در «خانه به دوش» شکل گرفت. حضور این دو بازیگر در کنار هم در «ترش و شیرین» و «بزنگاه» هم ادامه یافت. اما جدایی رضا عطاران از تلویزیون پایان همکاری های او با حمید لولایی هم بود.

رامبد جوان -محمد بحرانی: محمد بحرانی به ظاهر  بازیگر «خندوانه» نبود اما «جناب خان» به طور کامل با هنر و صدا و بازی بحرانی خلق شد و در کنار رامبد جوان درخشید. ایده رامبد جوان برای ساختن یک شوی کمدی تا زمان حضور جناب خان کامل نشد. دوگانه رامبد و جناب خان اینقدر موفق و محبوب و پربازدید شد که بعد از حذف موقت جناب خان به‌خاطر دعوای مالکیتی، «خندوانه» با افت محسوس بیننده همراه شد. حضور رامبد جوان و محمد بحرانی اینقدر موفق بوده که از همین حالا بسیاری در انتظار ساخت فیلم سینمایی جناب خان هستند.

ایرج طهماسب-حمید جبلی: بهترین زوج هنری تاریخ تلویزیون. می‌توان همکاری، تدوام، ایستادن و اعتقادشان پای یک مجموعه و رشد آن و اضافه کردن جوان‌ها و استعدادهای تازه به آن را به همه جوان‌ها تدریس کرد. برای نوشتن از ایرج طهماسب و حمید جبلی به سختی بتوان نام آنها را به تنهایی مرور کرد. نمونه یک زوج موفق تلویزیونی که بیش از سه دهه بدون مشکل، اختلاف، حسادت و دعوا در کنار هم بودند و خالق تعدادی از محبوب‌ترین عروسک‌های ایران شدند. حمید جبلی در «کلاه قرمزی» حضور مقابل دوربین ندارد اما دو گانه کلاه قرمزی و پسر خاله با آقای مجری با حضور، صدا و هنر او و ایرج طهماسب شکل گرفته. بزرگ‌ترین فقدان این روزهای صدا و سیما غیبت مهم ترین گروه برنامه ساز تمام این سالهایش است.


کد خبرنگار : 16