تاریخ : 1399,جمعه 15 فروردين16:11
کد خبر : 350858 - سرویس خبری : باشگاه نویسندگان

امیرحسین قربانخانی؛

کرونا و تعلل دولتی‌ها!

خیلی از شنیدن اولین اخبار کرونا نگذشت که سازمان جهانی بهداشت اعلام هشدار جهانی صادر شد. چین اولین قربانی رسمی کرونا اعلام شد و کانون شیوع، احتمال حمله بیولوژکی این ویروس از زبان هر شخصی شنیده میشد و حتی مورد بحث سران کشور ها قرار گرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران: امیرحسین قربانخانی*// خیلی از شنیدن اولین اخبار کرونا نگذشت که سازمان جهانی بهداشت اعلام هشدار جهانی صادر شد. چین اولین قربانی رسمی کرونا اعلام شد و کانون شیوع، احتمال حمله بیولوژکی این ویروس از زبان هر شخصی شنیده میشد و حتی مورد بحث سران کشور ها قرار گرفت.

هر کشوری سازنده این ویروس بود بخوبی توانست خود و سایر کشورها را با معنای مرگ آشنا کند. ویروس کووید 19 بیشترین صدمه را بعد از تلفات انسانی بر اقتصاد دنیا زد تا معیشت همگان را باهم متاثر سازد.

خبرش در دنیا باعث هجوم مردم به فروشگاه ها و کمبود مواد غذایی شد و اینبار بحران غذا هم دغدغه ای بزرگ برای کشورها. خوشحالیم در ایران زندگی میکردم در کنار مردمی که با نهایت درک مسئله به فروشگاه های مواد غذایی حمله ور نشدند و هنگامیکه کمبود ماسک احساس شد. حلقه و دسته و تیم تشکیل دادن و در کارگاه های همدلی برای هم نوعانشان ماسک تولید میکردند .

تنها همین مسئله ایرانیان را یک سرو گردن از تمام دنیا پیش انداخت. اما دولت مردان با وجود زحمت های فروان و جلسات شبانه روزی که باید خدا قوت به آنان گفت نکات ضعف برجسته ای داشتند.

تعطیلی تمامی تجمعات اجتماعی و مذهبی از دانشگاه و نماز جمعه تا استادیوم و اعتکاف و حتی تعطیلی حرم های متبرکه مشهد و قم نقطه عطف تصمیمات دولت برای قطع زنجیره بود. اما تعلل در قرنطینه شهرها و حتی در اعلام شدن فاصله گذاری اجتماعی عمومی در سراسر کشور باعث تحیر بسیاری از کارشناسان و جامعه دانشگاهی شد.

عدم ذخیره سازی ماسک و مواد ضدعفونی کننده در دولت و باتوجه به پیش بینی های ورود آن به تمام دنیا و شیوع بسیار بالای آن، یکی از نقاط ضعف اصلی دولتمردان بود. که متاسفانه با کمبود اقلام بهداشتی، احتکار و گران فروشی در روز های اولیه مواجه شدیم.

نشان دادن چهره خبیث آمریکا برای مردم ایران که حتی در شیوع بیماری شروع به لاف زدن کمک به ایرانیان عزت مدار کرده بود حال آنکه خود در پیشگیری آن عاجزند و شاید کمک ایران قدرتمند به مردم مسضعف امریکا از برکات خفیه و البته تلخ برای مردم امریکا بود.

و دقیقا آنچه کرونا در ایران را با سایر نقاط متمایز میکرد تنهایی ایران برای مقابله با این ویروس منحوس بودجامعه جهانی نیز نتوانست جلوی این مستکبر بایستد و حتی دریغ از ارسال یک ماسک به جمهوری اسلامی آنهم به بهانه آمریکا و خدا را شکر که کشور جوانانی دارد که آستین بالا بزنند، برای تولید اقلام مورد نیاز.

هیئتی با نام پزشکان بدون مرز روانه ایران شد که درونش حتی یک پزشک هم نبود و شاید دست خدا بود آنجا که خبر رسید حتی آمریکا نیز با پزشکان ایرانی ویدیو کنفرانس گرفتند تا بیاموزند، دقیقا همان هایی که لاف کمک به ایران و پوز پوچ تخصص سرا سر میدادند.

در ایران اسلامی به کمک مردم و پیشران همه پزشکان و پرستاران متخصص و متعهدش با یکدلی و همدلی حتی از عیدشان گذشتند تا بگویند باهم کرونا را شکست میدهیم. خبر شهادت کادر پزشکی که عمدتا به دلیل کمبود وسایل و ابزار پیشگرنده کادر درمان در مقایل ویروس کوید 19 باعث ناثر و تاسف همه ی مردم میشود و شاید انتظار بیجایی نباشد از دولت که از مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه حضور جان بر کف پیدا کرده اند بیشتر حمایت تجهیزاتی کنند.

و در آخر باید گفت دولتمردان باید همواره قدردان این مردم باشند و ان شاءالله پس از عبور از این بلای فراگیر معیشت و کسب و کار و رونق تولید مقدمه تمام دستور جلساتشان باشد که حق این چنین مردم فداکاری بیش از این است. ملت ایران همواره حاضر به ملت های جهان هست چه در زمان قبل کرونا و کمک به مردم چین و چه در حین کرونا و کمک به مستضعیفن آمریکا و ان شاءالله بعد از کرونا نیز حاضر به کمک هر ملتی هستیم حتی اگر دولت آمریکا نگذارد.

*دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی آزاد کرج


کد خبرنگار : 87