تاریخ : 1399,جمعه 15 فروردين17:17
کد خبر : 350863 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

صالحی: بسیج دانشگاه رازی تمام ظرفیت خود را به میدان آورد

صالحی: متاسفانه چند هفته‌ای است شاهد فراگیری ویروس کرونا در کشور هستیم. ویروسی که در ابتدای امر توسط دستگاه‌ها و مسئولین مربوطه جدی گرفته نشد و تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع آن رخ نداد و دستگاه‌های اجرایی آرایش لازم برای مقابله با آن را نگرفتند. نتیجه این عملکرد شیوع سریع و گسترده‌ی آن در جامعه بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، رضا صالحى، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» فعالیت های قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه را تشریح کرد.

این فعال دانشجویی در خصوص فعالیت هاى این تشکل براى مبارزه با کرونا گفت: متاسفانه چند هفته‌ای است شاهد فراگیری ویروس کرونا در کشور هستیم. ویروسی که در ابتدای امر توسط دستگاه‌ها و مسئولین مربوطه جدی گرفته نشد و تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع آن رخ نداد و دستگاه‌های اجرایی آرایش لازم برای مقابله با آن را نگرفتند. نتیجه این عملکرد شیوع سریع و گسترده‌ی آن در جامعه بود.

صالحى افزود: با توجه به فراگیری این ویروس در جامعه اقداماتی در این ابعاد بایستی صورت بگیرد اولاً اقدامات پیشگیرانه اعم از ضدعفونی و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در جامعه جهت کند کردن سرعت شیوع این ویروس. دوما اقدامات درمانی و مراقبت‌های بیمارستانی و همیاری کادر‌های درمانی در بیمارستان‌ها.

مسئول بسیج دانشجویى دانشگاه رازى کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به ابعاد مختلف ذکر شده، بسیج دانشجویی دانشگاه رازی با سنجش ظرفیت‌ها و ضرورت‌های موجود و متناسب با رسالت‌های خود، به عنوان یک رکن اساسی در بسیج گری عمومی برای حل معضلات مردم، با تأسیس ستاد دانشجویی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اعلام می‌کند که در گام اول جهت اقدامات پیشگیرانه این بیماری بنا دارد با راه اندازی خط تولید و توزیع مواد بهداشتی مورد نیاز عموم مردم حرکت کند.

او ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه رازى با توجه به حساسیت موضوع، از 24 اسفند 98 اقدام به راه اندازی خط تولید دستکش، ماسک، گان و شیلد پزشکی کرده است. دانشجویان جهادگر دانشگاه رازى در این راستا روزانه به طور میانگین 10 هزار عدد دستکش (5 هزار جفت) و هزار عدد فیس شیلد (محافظ صورت) و تعدادی ماسک و گان (لباس محافظ ویژه کادر درمانی) تولید می‌کنند.

صالحی با بیان اینکه روزانه حدود 100 تا 120 جهادگر خواهر و برادر در این بخش در سه شیفت مشغول کار هستند، افزود: مدیریت کارگاه، خرید مواد اولیه و توزیع اقلام، توسط اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه رازی و خیریه خشت های مهربانی انجام می‌شود. اما نیروی کار کارگاه در شیفت های مختلف توسط افراد داوطلب، مساجد و پایگاه های بسیج محلات تامین می‌شود.

صالحی افزود: منابع مورد نیاز جهت تامین مواد اولیه کارگاه از محل هاى مختلفی تامین می‌شود که از جمله آن، مى توان به بودجه جهادی مجموعه، کمک های خیرین که توسط خیریه خشت های مهربانی تزریق می‌شود، کمک های مردمی، کمک های دانشگاه اعم از کمک لوجستیکی مانند در اختیار قرار دادن آزمایشگاه مرکزی و تجهیزات آن (از جمله اتوکلاو)، کمک مالی به مبلغ 13 میلیون تومان و... اشاره کرد.

او بیان کرد: اقلام تولیدی این کارگاه در بیمارستان های شهر کرمانشاه و سایر شهرستان های استان (از جمله صحنه، هرسین، کنگاور، اسلام آباد، قصرشیرین، دالاهو و...) و همچنین شهرستان های استان های همجوار مانند نورآباد و الشتر، مناطق محروم شهر (با کمک گروه های خیریه کوچک واقع در مناطق محروم)، دستگاه ها و ارگان های مختلف (از جمله سازمان تاکسیرانی، سازمان اهدای خون، دادگستری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، حوزه های بسیج محلات، اصناف مختلف و... توزیع مى شود.

صالحی خاطرنشان کرد: علاوه بر اقلام تولیدی در کارگاه، اقلام دیگری که توسط ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب و همچنین گروه های خیریه بزرگ کشور به دست ما رسیده، نیز به در اماکن فوق الذکر توزیع می‌شود. از جمله آن ها، مى توان به شوینده های دست شویی، محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح، وایتکس، ماسک، گان و لباس ایزوله و... اشاره کرد.


کد خبرنگار : 87