تاریخ : 1399,یکشنبه 17 فروردين01:11
کد خبر : 351005 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

آمریکا از بیم پاسخ مقاومت دست به اقدام نظامی نمی‌زند

عضو پارلمان عراق تهدیدهای آمریکا برای اقدام نظامی در عراق را جنگ روانی با هدف ماندن بیشتر در این کشور خواند و گفت آمریکا می‌داند چنین حماقتی به بسته شدن سریع‌تر همه پایگاه‌هایش در عراق منجر می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «ستار الجابری» عضو جریان حکمت در پارلمان عراق  با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی واشنگتن آن را قادر به حمله به عراق نخواهد کرد، گفت که مقامات آمریکایی با تهدید علیه الحشد الشعبی به دنبال راه انداختن طوفان رسانه‌ای و جنگ روانی هستند.

الجابری روز شنبه به پایگاه خبری المعلومه گفت: «ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا از تهدید به هدف قرار دادن برخی از مقرهای الحشد الشعبی به عنوان اهرم فشار برای ماندگاری بیشتر در عراق استفاده کند».

وی افزود: «هرج ومرج در آمریکا و شمار بالای مبتلایان به کرونا در داخل این کشور  تصمیم گیری این کشور برای حمله به داخل خاک عراق را بعید خواهد کرد».

الجابری هر گونه اقدام آمریکا به انجام عملیات نظامی علیه برخی گروه‌های مقاومت در عراق را بعید خواند و گفت: «دولت آمریکا به خوبی به خطر چنین موضوعی واقف است زیرا بسته شدن پایگاه‌های نظامی آن در عراق و خروج نظامیان آمریکایی را تسریع خواهد کرد».

آمریکا در روزهای گذشته از طریق رسانه‌های خود خبر از تصمیم خود برای اقدام نظامی علیه مواضع گروه‌های مقاومت در عراق داده بود و با واکنش قاطع الحشد الشعبی و دولت عراق روبه‌رو شد.