تاریخ : 1399,یکشنبه 17 فروردين17:00
کد خبر : 351108 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه فرهنگیان امکان برگزاری امتحانات به صورت مجازی را دارد

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه در صورت تداوم تعطیلی‌ها، امکان برگزاری حجم وسیعی از امتحانات به صورت مجازی را دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، حسین خنیفر از برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان از ۱۶ فروردین ماه در سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: دانشگاه باید برای مهر ماه معلم برای خدمت فارغ التحصیل کند، از این رو تمام تلاش خود را برای آموزش دانشجویان به صورت مجازی در روزهای تعطیلی به دلیل شیوع کرونا بکار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان یک سال پیش از ورود کرونا به کشور یعنی از سال ۹۷ روی پروژه‌ آموزش مجازی کار کرده است و وزارت علوم هم به همه دانشگاه‌ها اجازه داده که ۱۰ درصد دروس را طبق بخشنامه وزارت علوم مجازی کنند.

رییس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: دانشگاه از سال گذشته ۲ درصد یعنی ۶۰ واحد درسی را که شامل ۳۰ درس دو واحدی می‌شود، با موشن گرافیک، اینفوگرافیک، اسلاید و تالار گفت و گو تولید محتوا کرده است.

به گفته‌ خنیفر، دانشگاه فرهنگیان از مدت‌ها قبل خود را برای شرایط بحرانی و تعطیلی اجباری دانشگاه‌ها آماده کرده است. وی ادامه داد: در حال حاضر واحدهای استانی دانشگاه فرهنگیان با خلاقیت بالایی که دارند، شروع به آموزش های مجازی در نرم افزارهای مختلف کرده اند.

خنیفر با بیان اینکه آموزش در دانشگاه فرهنگیان تعطیل نشده و دانشجویان از دروس عقب نمانده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر تعطیلی دانشگاه‌ها ادامه دار نیز باشد، بخشنامه‌ای برای چگونگی برگزاری امتحانات در واحدهای سراسر کشور دانشگاه فرهنگیان صادر می شود تا امتحانات دانشجویان با سهولت و نظم بیشتری به صورت آنلاین برگزار شود.


کد خبرنگار : 87