تاریخ : 1399,یکشنبه 17 فروردين20:33
کد خبر : 351130 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

جزئیات ارائه بسته‌های فرهنگی مجازی به دانشجویان اعلام شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات ارائه بسته‌های فرهنگی مجازی به دانشجویان را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسکانیوز، ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره جزئیات ارائه بسته‌های فرهنگی مجازی به دانشجویان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانشجویان در فضای دانشگاه، باید برنامه‌ای تدوین می‌کردیم که از طریق فضای مجازی، برنامه‌های فرهنگی دانشجویان استمرار پیدا کند. بر همین اساس تصمیم گرفتیم که بسته‌های مجازی را با محتوای فرهنگی در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

وی افزود: این بسته‌های فرهنگی دارای بخش‌های مختلف مانند برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی رویش است؛ تمامی فرآیندهای این مسابقه اعم از ثبت نام، متن کتب و برگزاری مسابقه به صورت مجازی و الکترونیک خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود که دانشجویان همزمان با ماندن در خانه، در یک فعالیت فرهنگی نیز شرکت کنند و در حوزه کتاب‌خوانی رشد داشته باشند.

کلانتری ادامه داد: دومین بخش بسته‌های فرهنگی، ارائه مشاوره به دانشجویان است؛ موضوع مشاوره باتوجه به شرایط فعلی کشور اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و لذا به تمامی معاونان فرهنگی واحدها ابلاغ شد که مراکز مشاوره امین، بخشی از کار خود را به مشاوره مجازی اختصاص دهند که دانشجویان و خانواده‌های آن ها، به صورت مجازی و آنلاین از خدمات مشاوره بهره مند شوند و مشکلات روحی و روانی خود را برطرف کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی انتشار پیام‌های معنوی را بخش دیگر بسته‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: برخورداری از پیام‌های معنوی در شرایط فعلی، یکی از نیازهای مهم و اصلی جامعه ما محسوب می‌شود؛ معاونان فرهنگی واحدها موظف شده اند روزی یک الی دو پیام معنوی به دانشجویان و استادان ارسال کنند.

وی با اشاره به فعالیت تشکل‌های دانشجویی گفت: تعداد زیادی از دانشجویان عضو تشکل‌ها به همراه دبیران و افرادی که در فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی شرکت داشته اند، طی این روزها در کانال‌های مجازی مشغول فعالیت و تبادل نظر با دانشجویان هستند تا مشکلات آن ها را به مسئولان اطلاع دهند. در واقع به دنبال این هستیم که با ارائه بسته‌های فرهنگی مجازی، عدم حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه را جبران کنیم.

کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی دارای امکانات و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های مجازی است و لذا مشکلی در این راستا نخواهیم داشت؛ البته امکان دارد مقداری حجم فعالیت‌ها افزایش پیدا کند که واحد الکترونیک تدابیر لازم را برای آن اندیشیده است تا دانشجویان با مشکلی مواجه نشوند.