تاریخ : 1399,سه شنبه 19 فروردين14:47
کد خبر : 351321 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تمام مراکز علمی کاربردی به زیرساخت آموزش مجازی مجهز شدند

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزاری آموزش مجازی در تمام مراکز این دانشگاه خبر داد و گفت: شرایط برای تمام مراکزی که دارای زیرساخت آموزش مجازی نبودند، فراهم شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مختار جلالی جواران با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری آموزش مجازی در دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: برخی از مراکز دانشگاه که دارای زیرساخت لازم بودند، قبل از سال جدید فعالیت خود را برای ارائه دروس به صورت مجازی آغاز کردند.

وی ادامه داد: برای بخشی دیگر از مراکز هم که دارای زیرساخت لازم نبودند، با تعدادی از شرکت ها رایزنی شد و این شرکت ها طرح خود را ارائه دادند، از بین آنها یک شرکت انتخاب و به آن ماموریت داده شد تا زیرساخت لازم را ایجاد کند، بنابراین آموزش مجازی در  ۱۱ فررودین ۹۹ در استان های، گلستان، آذربایجان شرقی، البرز و اصفهان، به صورت آزمایشی برگزار شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: از ۱۷ فروردین نیز برای تمام مراکز دانشگاه این سیستم راه اندازی شد، تقریبا تمام مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی که دارای زیرساخت نبودند، شرایط برای آنها فراهم شد که بتوانند کلاس خود را به صورت آفلاین و در مواردی که هم که استاد تشخیص دهد به صورت آنلاین و برخط برگزار کنند.

جلالی جواران درباره برگزاری دروس عملی نیز توضیح داد: حدود ۳۳ درصد دروس دانشگاه جامع علمی کاربردی، نظری است و تمام تلاش مسئولان دانشگاه این است که این ۳۳ درصد را به صورت فشرده ارائه شود تا بخش نظری دروس پیش رفته و زمانی که شرایط عادی شد، بخش، کارورزی، کارگاهی و عملی برگزار شود و زمانی که قرار بود به دروس نظری اختصاص داده  شود، به دروس عملی اختصاص داده شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود در حوزه آموزش در حال تهیه دستورالعملی هستیم که این دستور العمل براساس حالت خوش‌بینانه، واقع‌بینانه، و بدبینانه شرایط موجود تهیه می شود تا مراکز هر حالتی که پیش آمد، بدانند که به چه شکل باید در حوزه آموزش عمل کنند.