تاریخ : 1399,سه شنبه 19 فروردين16:30
کد خبر : 351344 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

احتمال افزایش هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور

میر در ادامه به استان‌های درگیر این آفت اشاره کرد و گفت:در حال حاضر شش استان درگیر این آفت هستند و مبارزاتی نیز در این استان‌ها انجام شده است و خوشبختانه هیچ خسارت به مزارع و باغات وارد نشده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: سخنگوی سازمان حفظ نباتات از افزایش ۲ تا ۳ برابری ورود ملخ‌های صحرایی به کشور نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، سید محمدرضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات در گفتگو با ایسنا عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان فائو و سازمان حفظ نباتات به این نتیجه رسیدیم که شرایط مناسب آب و هوایی و دما در خاستگاه ملخ صحرایی یعنی کشور‌های حاشیه دریای سرخ و شاخ آفریقا منجر به رشد و تکثیر زیاد این آفت شده است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: ریزش این آفت از اوایل اسفند ماه سال گذشته به صورت جدی در کشور اتفاق افتاد و در حال حاضر در سطحی حدود ۵۸ هزار هکتار و در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، خوزستان، بوشهر و جنوب کرمان با این آفت مبارزه شده است. بیشترین سطح مبارزه مربوط به استان هرمزگان با ۲۴هزار و ۵۶۸ هکتار و کمترین سطح نیز متعلق به جیرفت در جنوب کرمان با ۵۰۰ هکتار است.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال این آفات در دسته‌های پرجمعیت‌تر و متراکم‌تر وارد کشور شده‌اند پیش بینی می‌شود که حجم ورودی آن‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۲ تا ۳ برابر بیشتر شده باشد.

میر در ادامه به استان‌های درگیر این آفت اشاره کرد و گفت:در حال حاضر شش استان درگیر این آفت هستند و مبارزاتی نیز در این استان‌ها انجام شده است و خوشبختانه هیچ خسارت به مزارع و باغات وارد نشده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که با توجه به جهش وزش باد ورود این آفات از کشور‌های عمان، کویت و امارات طی چند روز آینده به کشور محتمل است و احتمالا در روز‌های آتی استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان با حجم انبوهی از این آفت‌ها مواجه می‌شوند.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت:اوج مبارزه با این آفت اردیبهشت و خردادماه خواهد بود و در مرداد نیز لکه گیری انجام می‌شود و اگر نتوانیم مبارزه خوبی با این آفت انجام دهیم احتمالا اینکه به استان‌های دیگر نیز سرایت می‌کنند. در حقیقت پیش‌بینی می‌کنیم سه استان ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی نیز احتمالا درگیر این آفت شده و مجموعا ۹ استان درگیر شوند.