تاریخ : 1399,چهارشنبه 20 فروردين18:50
کد خبر : 351483 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

مشخصات دوربین گوشی‌های خانواده وان پلاس ۸

درحالی‌که زمان بسیار کمی تا برگزاری مراسم ویژه‌ی وان‌پلاس به‌منظور رونمایی از گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ باقی مانده،‌ مشخصات کامل دوربین آن‌ها در فضای وب فاش شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حدودا یک هفته تا رونمایی رسمی گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ فاصله داریم؛ چینی‌ها طبق اعلام قبلی قصد دارند با برگزاری مراسمی آنلاین، جدیدترین دستاوردهای خود را در صنعت موبایل به‌نمایش بگذارند. گفته می‌شود وان‌پلاس در کنار معرفی گوشی‌های جدیدش، هدفون بی‌سیم بولتز وایرلس Z را نیز رونمایی خواهد کرد. گرچه گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده‌اند، اما به‌لطف انتشار شایعات و گزارش‌های غیررسمی از سوی منابع مختلف، اطلاعات بسیار زیادی درمورد آن‌ها می‌دانیم. روند فاش شدن اطلاعات وان‌پلاس ۸ همچنان ادامه دارد و به‌تازگی جزئیات کامل دوربین گوشی‌های این خانواده نیز فاش شده‌اند.
جزئیات جدید منتسب‌به گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ توسط رولند کوانت، روزنامه‌نگار رسانه‌ی WinFuture که سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی افشای اطلاعات درست محصولات دارد، فاش شده‌اند. جزئیات جدیدی که از سوی او منتشر شده‌اند مهر تأییدی بر برخی از شایعات پیشین گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ می‌زنند.
رولند کوانت در گزارش اختصاصی خود می‌نویسد مدل معمولی وان‌پلاس ۸ قرار است به نمایشگری ۶/۵۵ اینچ با وضوح فول HD پلاس (۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) و پنل OLED مجهز شود. براساس گفته‌های او، وان‌پلاس در مدل معمولی از نمایشگری با نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۹۰ هرتز استفاده کرده است. از طرفی وان‌پلاس ۸ پرو (OnePlus 8 Pro) به‌عنوان پرچم‌دار جدید چینی‌ها به نمایشگری ۶/۷۸ اینچ با پنل OLED، وضوح ۳٬۱۶۸ در ۱٬۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسای ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد بود.

وان‌پلاس پیش‌تر در اطلاعیه‌ای رسمی تأیید کرده است که از نوعی تراشه‌ به‌نام MEMC به‌منظور افزایش نرخ فریم محتوای بصری استفاده می‌کند. گزارش‌های جدید نشان می‌دهند تراشه‌ی MEMC روی محتوای پخش‌شده از یوتیوب و نتفلیکس نیز اثرگذار خواهد بود. درحالی‌که گفته می‌شد تراشه‌ی MEMC قرار است در هر دو مدل از گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ حضور داشته باشد، اما رسانه‌ی WinFuture در گزارش جدیدش مدعی شده است وان‌پلاس تنها در مدل پرو از این تراشه استفاده می‌کند.
در گزارش جدید منتشرشده از سوی WinFuture همچنین به بهره‌مندی وان‌پلاس ۸ پرو از گواهی IP68 به‌منظور مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار اشاره می‌شود. فعلا نمی‌دانیم که مدل معمولی از کدام استاندارد IP بهره می‌گیرد. این موضوع با شایعات پیشین نیز مطابقت دارد؛ شماری از رسانه‌ها پیش‌تر گفته بودند تنها در مدل پرو قرار است شاهد استفاده‌ی رسمی از استاندارد IP باشیم.
با وجود تمامی اطلاعات بالا، مهم‌ترین بخش از گزارش جدید WinFuture به افشای جزئیات دوربین گوشی‌های سری وان‌پلاس ۸ مربوط می‌شود. رولند کوانت در گزارش خود مدعی شده است که وان‌پلاس ۸ پرو در پنل پشتی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX689 به‌عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کند. او می‌گوید دوربین دوم نیز حسگری ۴۸ مگاپیکسلی اما از نوع IMX586 دارد و از لنز فوق عریض استفاده می‌کند. وان‌پلاس ۸ پرو همچنین دوربینی دیگر با لنز تله‌فوتو خواهد داشت که امکان بزرگ‌نمایی ۳ برابری هیبریدی را فراهم می‌کند. در نهایت دوربین چهارم را داریم که برای فیلتر رنگ‌ها کاربرد دارد. جزئیات یادشده تا حد زیادی با شایعاتی که پیش‌تر شنیده بودیم مطابقت دارند. بااین‌حال به‌لطف گزارش جدید WinFuture اکنون جزئیاتی بیشتر درمورد مجموعه‌دوربین وان‌پلاس ۸ پرو می‌دانیم.

در همین حین گفته می‌شود وان‌پلاس ۸ معمولی در پنل پشتی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 به‌عنوان دوربین اصلی بهره می‌گیرد. این گوشی همچنین حسگری ۱۶ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض خواهد داشت و از دوربینی دیگر با حسگر ۲ مگاپیکسلی و لنز ماکرو بهره خواهد گرفت. در مدل معمولی از لنز تله‌فوتو، حسگر جدید IMX689 یا دوربین ۴۸ مگاپیکسلی فوق عریض، خبری نیست. گفته می‌شود گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ افزون بر این موارد دارای نوعی حالت ویژه برای فیلم‌برداری با فرمت سینمایی هستند، حالت Pro در آن‌ها بهبود پیدا کرده است و از نوعی حالت فیلم‌برداری مخصوص حیوانات خانگی بهره‌مند خواهند بود. در هر دو گوشی احتمالا از یک نوع دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد؛ با این حال گفته می‌شود میزان گشودگی دیافراگم دوربین سلفی در دو گوشی، اندکی متفاوت خواهد بود.

منبع: androidauthority

 


کد خبرنگار : 28