تاریخ : 1399,جمعه 22 فروردين04:00
کد خبر : 351618 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تولید روزانه ۳۰۰۰ ماسک توسط دانشجویان ابرکوه

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان ابرکوه گفت: به طور میانگین روزانه ۳۰۰۰ ماسک توسط مجتمع پژوهشی یزد وابسته به سازمان انرژی اتمی توسط اشعه استریل شده و به شهرستان تحویل داده می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد‌علی طالب پور مسئول بسیج دانشجویی شهرستان ابرکوه عنوان کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب برای مقابله و کنترل کرونا ویروس، بسیج دانشجویی شهرستان ابرکوه با همکاری موسسه های خیریه و تشکل های مردمی در زمینه دفاع بیولوژیکی علیه کرونا ویروس اقدام به تولید ماسک، بسته بندی و توزیع مواد ضد عفونی و محلول پاشی سطح شهر کرد.

طالب پور گفت: در زمینه تولید ماسک قابل ذکر است که بیش از ۱۰۰ نفر از خیاط های جهادگر در خانه و کارگاه نسبت به دوخت ماسک مشغولند که بطور میانگین روزانه ۳۰۰۰ ماسک توسط مجتمع پژوهشی یزد وابسته به سازمان انرژی اتمی توسط اشعه استریل شده و به شهرستان تحویل داده میشود.

وی ادامه داد: این مقدار ماسک استریل بین نیازمندان، بیماران، تأمین اجتماعی، شبکه بهداشت، بیمارستان شهر ابرکوه و بخش بهمن توزیع می شود.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان ابرکوه تاکید کرد: تا کنون شش مرحله تمام شهر ابرکوه و روستاهای تابعه با مواد ضدعفونی محلول پاشی شده است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات ما تولید و توزیع مایع ضد عفونی سطوح بوده که به صورت جهادی در کلیه شهرستان توزیع شده است.

این فعال دانشجویی افزود: کلیه موارد فوق با نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و به صورت کاملا بهداشتی و علمی صورت می گیرد.

طالب پور ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله به یاری خدا و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و تلاش شبانه روزی جهادگران سلامت شهرستان ابرکوه هر چه زودتر بتوانیم این ویروس را مهار کنیم.