تاریخ : 1399,سه شنبه 02 ارديبهشت13:43
کد خبر : 353030 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

در گفت‌وگوی مجازی نماینده مجلس با دانشجویان مطرح شد؛

رویکرد تحولی در آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین شکل بگیرد/ طرح خرید خدمات آموزشی نگاهی معامله‌گرانه است

رویکرد اصلی مقام معظم رهبری در مواجهه با آموزش و پروش، تامین نیاز‌ها و رفع مشکلات عرصه تعلیم و تربیت و معلمان است. با این وجود مجلس نیز باید تمام تلاش خود را جهت تحقق مطالبات رهبری در این خصوص به کار گیرد؛ البته با توجه به این که شاکله مجلس آینده از نیرو‌های جوان، انقلابی و متخصص می‌باشد، امیدواریم این امر تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زهره الهیان، منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشستی مجازی با فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: باید یک رویکرد تحولی در آموزش و پرورش شکل بگیرد و این تحول باید بر اساس سند تحول بنیادین باشد.

الهیان تصریح کرد: مجلس یازدهم اولین دوره مجلس گام دوم انقلاب است و باید رویکردی جهت تمدن سازی داشته باشد که وزارت آموزش و پرورش نقش بسزایی در این خصوص دارد. 

وی بیان کرد: رویکرد اصلی مقام معظم رهبری در مواجهه با آموزش و پروش، تامین نیاز‌ها و رفع مشکلات عرصه تعلیم و تربیت و معلمان است. با این وجود مجلس نیز باید تمام تلاش خود را جهت تحقق مطالبات رهبری در این خصوص به کار گیرد؛ البته با توجه به این که شاکله مجلس آینده از نیرو‌های جوان، انقلابی و متخصص می‌باشد، امیدواریم این امر تحقق یابد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: هر آنچه که در وزارت آموزش و پرورش هزینه شود یک سرمایه گذاری است به همین دلیل بودجه آموزش و پرورش نیز باید افزایش پیدا کند.

متاسفانه طرح خرید خدمات آموزشی یک نگاه معامله گرانه به امر تعلیم و تربیت است. مجلس در برنامه پنج ساله توسعه هفتم نیز باید اهتمام جدی به آموزش و پرورش داشته باشد. در سال‌های اخیر، مشکلات آموزش و پرورش به مسائل صنفی منتهی شد که این امر موجب مغفول ماندن مشکلات مهم‌تر عرصه تعلیم و تربیت شده است.

وی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت باید ارتباط تنگاتنگی در رابطه با آموزش در مدارس جهت حفظ سلامت فردی و اجتماعی داشته باشند چرا که این ارتباط موجب اجرای بخشی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز می‌شود.

الهیان در پایان بر ضرورت برگزاری جلسات حضوری با دانشجو معلمان و دغدغه‌مندان عرصه تعلیم و تربیت با حضور سایر نمایندگان مجلس تاکید کرد.

همچنین حمید رفیعی، جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: مطالبه ما از مجلس یازدهم بر اساس مطالبه جدی مقام معظم رهبری در عرصه تعلیم و تربیت است. ما خواستار این هستیم که آموزش و پرورش اولویت مجلس باشد و مسئله تعلیم و تربیت را مسئله اول کشور یعنی همتراز با مسئله امنیت بدانند چرا که به فرموده مقام معظم رهبری در این عرصه جنگی جدیدی برپا است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در مجلس پیشین خیانت‌های بزرگی همچون سند ۲۰۳۰ و طرح خرید خدمات آموزشی صورت گرفته است که ما امیدواریم در این مجلس شاهد اینگونه مسائل نباشیم.

گفتنی است؛ در این نشست هدی مستطابی، طاهره ملک علی پور و فاطمه حسنوند از فعالان بسیج دانشجویی به بیان نکاتی پیرامون مسائل آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه به دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل اصلی آموزش و پرورش، خرید خدمات آموزشی و تعامل وزرات بهداشت با وزارت آموزش و پرورش پرداختند.


کد خبرنگار : 90