تاریخ : 1399,شنبه 13 ارديبهشت14:32
کد خبر : 354319 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

در گفت‌وگو با منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛

دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده سند تحول بنیادین است/ خصوصی‌سازی آموزش و پرورش از تفکر سرمایه‌داری نشات می‌گیرد

متاسفانه برخی از مسئولین کشور تفکری غرب‌زده دارند و این افکار مانع پیشرفت ما خواهد شد. این افکار در رابطه اجرا سازی سند ۲۰۳۰ نمود پیدا کرد و متاسفانه با وجود مخالفت با آن هنوز هم در برخی از مناطق درحال اجرا کردن آن هستند‌.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در ادامه نشست های تخصصی خود برای بررسی و ارائه راحل جهت بهبود وضعیت آموزش و پرورش در گفتگو با منتخبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این بار سراغ زهره سادات لاجوردی منتخب مردم تهران رفتند، متن کامل این گفتگو در ادامه آمده است:

زهره سادات لاجوردی منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست با فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: دغدغه مندی و تلاش جهت بهبود وضعیت آموزش و پرورش ربطی به تخصص ندارد و وظیفه همه ما این است که اهتمام لازم را نسبت به این موضوع داشته باشیم چرا که همه ما به نوعی با این مقوله درارتباطیم و آینده فرزندان ما در گرو آن است.

وی افزود: در واقع اگر به آموزش و پرورش توجه نکنیم، سرمایه بزرگی را از دست داده ایم.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در خصوص تعلیم و تربیت و تزکیه خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از مسئولین کشور تفکری غرب‌زده دارند و این افکار مانع پیشرفت ما خواهد شد. این افکار در رابطه اجرا سازی سند ۲۰۳۰ نمود پیدا کرد و متاسفانه با وجود مخالفت با آن هنوز هم در برخی از مناطق درحال اجرا کردن آن هستند‌.

لاجوردی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده سند تحول بنیادین است گفت: اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا شود به نتایج مطلوبی خواهیم رسید. متاسفانه پس از گذشت سالها تنها کمتر از ۱۰ درصد سند تحول بنیادین تحقق یافته است. این در حالی است که برای تحقق تحول در آموزش و پرورش باید اجرای سند تحول بنیادین در دستور کار قرار بگیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: حال قلب تپنده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی دانشگاه فرهنگیان با بی مهری مسئولین مواجه شده است که این بی توجهی یا ناشی از غفلت است و یا تحت تاثیر جریان نفوذ.دشمنان ما با نفوذ قصد تغییر اولویت های ما را دارند چراکه که تغییر اولویت ها موجب عقب رفت کشور خواهد شد.

منتخب مردم تهران در یازدهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خصوصی سازی آموزش و پرورش از اساس اشتباه است و از تفکر سرمایه داری نشات می گیرد‌. مبنا نباید اینگونه باشد که مدارس دولتی مورد غفلت قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: طرح‌هایی چون خرید خدمات آموزشی اگر با عدالت منافات دارد در حالی که مبنای ما باید برقراری عدالت باشد. لذا از اولویت های مهم مجلس آینده و کمیسیون آموزش تحقیقات باید آموزش و پرورش باشد.

لاجوردی در پایان به لزوم ارتباط گیری دغدغه مندان عرصه تعلیم و تربیت با نمایندگان مجلس تاکید کرد.

در ادامه این نشست حمید رفیعی، جانشین مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان بیان کرد:‌ دانشجومعلمان نسل نوی تحول خواه هستند که هدف آنها تحقق تمدن توین اسلامی است.

وی تاکید کرد: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری تحول در نظام تعلیم و تربیت و اجرای سند تحول بنیادین بوده ولی تاکنون این مسئله به عنوان یک مسئله کلان مورد توجه قرار نگرفته است.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: مسئله آموزش و پرورش از منظر مقام معظم رهبری مسئله اول کشور یعنی همتراز با مسئله امنیت است. بنابراین مطالبه ما از نمایندگان این است که اولویت عملکردشان را در عمل طبق بیانات مقام معظم رهبری تنظیم کنند.

رفیعی اظهار داشت: مسئله تعلیم و تربیت مسئله‌ای حیاتی است که همه نمایندگان فارغ از تخصص باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند و شاهد ضریب دهی به طرح هایی چون خرید خدمات آموزشی در مجلس نباشیم.

در پایان این نشست نفیسه سادات حسینی، جانشین خواهران مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز در خصوص سند تحول بنیادین گفت: نقدی که به جبهه انقلاب وارد است این است که برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش چندانی نکرده است و ما امروزه شاهد این هستیم که تنها ۱۰ درصد آن اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این میان و با این وضع؛ اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ که بر اساس تفکر غربی و تفکر توسعه تدوین شده است و ما را به سمت جهانی شدن سوق می دهد، امری طبیعی بوده و دور از ذهن نیست. زیرا که ما پس از گذشت سال ها هنوز در مراحل ابتدایی اجرایی کردن سند تحول بنیادین می باشیم.

وی گفت: متاسفانه غفلت جبهه انقلاب در این خصوص ملموس است چرا که نهایتا در مورد همین سند ۲۰۳۰ ، مقام معظم رهبری مجبور به موضع‌گیری شدند. ( اردیبهشت ۹۶) و متاسفانه هنوز هم برخی مجدانه در پی اجرایی شدن این سند هستند.

حسینی در پایان گفت: ما باید برای تحقق تحولی عظیم در جهت اجرایی سازی سند تحول بنیادین تلاشی دوچندان کنیم و از شما بزرگواران نیز که در قوه مقننه هم حضور خواهید داشت انتظار بیشتری برای موضع گیری و اقدامات جدی و به موقع در خصوص مسائل آموزش و پرورش و مسئله تراز اول و تمدنی است، داریم.