تاریخ : 1399,سه شنبه 16 ارديبهشت01:05
کد خبر : 354705 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

رزمایش همدلی هیئت دانشجویی «الزهراء»؛

«هر خانه، یک مسجد»؛ پویش کریمانه شریفی‌ها +عکس و فیلم

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و همچنین اماکن مذهبی و دینی، بسیاری از فعالیت‌ها تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت. از جمله کارکردهای مساجد در این روزها، فعالیت‌های اجتماعی است، هر مسجدی بنا به امکاناتی که در اختیار دارد به‌دنبا خدمت‌رسانی به نیازمندان طبقات پایین جامعه است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هیئت دانشجویی «الزهراء» دانشگاه شریف این روزها و پس از توصیه رهبر انقلاب مبنی بر پویش «رزمایش همدلی» و کمک به نیازمندان، آستین همت را بالا زده و در حد توان خود به یاری خانواده‌های نیازمند و کم بضاعت پرداخته است چرا که این موضوع یکی از کارکردهای اصلی مساجد است.

«هر خانه، یک مسجد»؛ پویش کریمانه شریفی‌ها +عکس و فیلم

محمدجواد شاکر آرانی، مسئول رسانه‌ی پویش کریمانه این مسجد در خصوص این پویش کریمانه شریفی‌ها گفت: خیریه هیأت الزهراء (س) دانشگاه صنعتی شریف مسئولیت کارهای شناسایی و مدیریت و هماهنگی و اجرایی را به عهده گرفت و با همکاری و همیاری استادان و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و گروه‌های مختلف دانشجویی «پویش کریمانه خانواده شریف» شکل گرفت. 

«هر خانه، یک مسجد»؛ پویش کریمانه شریفی‌ها +عکس و فیلم

وی ادامه داد: در این پویش قرار است ۱۰ هزار بسته حمایتی تهیه و میان خانواده‌های نیازمند در سطح شهر تهران توزیع گردد. شناسایی خانواده‌ها نیز با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، قرارگاه هماهنگی امام رضا(ع) و رابطین معتمد مردمی صورت می‌گیرد.

«هر خانه، یک مسجد»؛ پویش کریمانه شریفی‌ها +عکس و فیلم

شاکر آرانی در پایان گفت: بسته‌های حمایتی شامل ارزاق خوراکی همچون برنج، ماکارونی، روغن، تن ماهی، سویا، رب، عدس، نخود، چای، خرما، قند، شکر و حلواشکری است و قیمت تقریبی هر بسته ۳۰۰ هزار تومان می‌شود. در هفته گذشته هزار بسته اولیه این طرح آماده شده و در روزهای ۵ و ۶ اردیبهشت در مناطق ۱۹ و ۲۰ شهر تهران توزیع شد. سایر بسته‌ها نیز در روزهای آینده تهیه و در مناطق شناسایی‌شده پخش می شود.


کد خبرنگار : 38