تاریخ : 1399,چهارشنبه 17 ارديبهشت17:52
کد خبر : 354946 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها؛

تفکرات چپ‌گرایانه جز خون‌ریزی و قتل و کشتار ارمغانی نداشته است

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه تشکل های دانشجویی مراقب باشند به انحراف کشیده نشوند، گفت: در تاریخ جنبش دانشجویی هم شاهد بودیم، تشکل‌های دانشجویی که روزی برای پیاده کردن اسلام شکل گرفته بودند، چطور در برابر نظام اسلامی، صف کشیدند و از اهداف گذشته خود بازگشتند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام مصطفی رستمی در صفحه اینستاگرام خود، ضمن بیان جزییات زندگی شهید مجید شریف واقفی پرداخت و گفت: زندگینامه شهید مجید شریف واقفی که نامش بر سر در دانشگاه صنعتی شریف ثبت شده و فراز و نشیب‌های فعالیت تشکیلاتی و مبارزاتی او، می‌تواند برای دانشجویان امروز ما درس آموز باشد. در واقع این شهید نماد دانشجوی نخبه و فعالی است که معتقد بود وظیفه دانشجویی، صرفا در درس خواندن خلاصه نمی‌شود. دانشجوی مسلمان باید به مسائل جامعه خود حساس باشد، آنها را تحلیل کند و نسبت به آنها واکنش نشان دهد.

وی درادامه افزود: ویژگی دیگر این شهید این بود که آرمانخواهی عدالت‌خواهانه‌اش ابتنای بر ایدئولوژی‌های موهوم چپ‌گراها نداشت و نگذاشت این آرمان مهم و فعالیت تشکیلاتی و مبارزاتی او، با کنار گذاشتن تفکر اسلامی به انحراف کشیده شود.

رستمی تاکید کرد: این روزها هم گهگاه، خبرهایی از فعالیت گروه‌هایی با تفکرات چپ‌گرایانه در دانشگاه‌ها، شنیده می‌شود که در ظاهر دغدغه عدالت دارند؛ اما تجربه تاریخی نشان داده است، این تفکر هنگامی که به عرصه سیاسی ورود کرده، برای دانشجویان، مردم و کارگرانی که مداوم از آنها سخن می‌گویند، جز خون‌ریزی و قتل و کشتار ارمغانی نداشته است.

به گفته رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، شهید مجید شریف واقفی هم در واقع مغضوب این جریان است. او مبارزه با بی‌عدالتی را در ذیل تفکر اسلامی و از مسیر صحیح دنبال می‌کرد. سازمان منافقین نیز اگرچه خودش را اسلامی می‌نامید اما تاکید این سازمان بر ایدئولوژی‌های ضاله که عملا خوانش فردی و ناصحیح از اسلام را به همراه داشت، موجب شد تا او که از اعضای این سازمان بود، ترور شود.

رستمی در پایان خاطر نشان کرد: اعضای تشکل‌های دانشجویی مختلف هم باید مراقب باشند تا تشکیلات، همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند، معبد باشد نه معبود. اگر این چنین نباشد، تفکر اسلامی به کنار می‌رود و حفظ تشکل به هر قیمتی و پیاده سازی اهداف مغرضانه به عنوان هدف قرار می‌گیرد در این صورت انحراف و استحاله قطعی است. کما اینکه در تاریخ جنبش دانشجویی هم شاهد بودیم، تشکل‌های دانشجویی که روزی برای پیاده کردن اسلام شکل گرفته بودند، چطور در برابر نظام اسلامی، صف کشیدند و از اهداف گذشته خود بازگشتند.


کد خبرنگار : 90