به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفت سال پیش مدیران فیسبوک در یکی از مصاحبههای خود اعلام کردند که هیچگاه سمت استفاده از تصاویر متحرک در پلتفرمشان نخواهند رفت و علاقهی خاصی به این راه ارتباطی محبوب قرن ۲۱ ندارند. بااینحال اوضاع اکنون دستخوش تغییر شده است.
گیفی (Giphy) یکی از محبوبترین شرکتهای فعال در حوزهی تولید تصاویر متحرک (گیف) است که سالها پیش تاسیس شد و امروزه محبوبیت درخورتوجهی دارد. فیسبوک بهعنوان شرکت مادر اینستاگرام روز گذشته در اطلاعیهای رسمی از تصاحب گیفی خبر داد. گفته میشود فیسبوک برای تصاحب گیفی متحمل هزینهای ۴۰۰ میلیون دلاری شده است و قصد دارد این پلتفرم بزرگ را که حاوی کتابخانهای عظیم از تصاویر متحرک است با اینستاگرام و دیگر اپلیکیشنهای خود ادغام کند. خبر مربوطبه تصاحب گیفی نخستین بار ازسوی رسانهی اکسیوس منتشر شد؛ جایی که این خبرگزاری عدد ۴۰۰ میلیون دلار را بهعنوان ارزش قرارداد تصاحب گیفی توسط فیسبوک اعلام کرده بود.
گیفی را میتوان یکی از بزرگترین وبسایتهای حوزهی تصاویر متحرک در سراسر اینترنت بهحساب آورد. وبسایت گیفی ابزارهایی ویژه برای خلق، بهاشتراکگذاری و حتی ترکیب دوبارهی تصاویر گیف ارائه میدهد و کاربران زیادی از آن استفاده میکنند.
منبع: gsmarena ,theverge