تاریخ : 1399,دوشنبه 29 ارديبهشت22:02
کد خبر : 356528 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

سرعت اینترنت قم ۴ برابر افزایش می‌یابد

مدیرعامل مخابرات استان قم با بیان اینکه سرویس جدید VDSL باقابلیت افزایش سرعت اینترنت تا چهار برابر در استان در حال راه‌اندازی است، گفت: ظرف سه ماه آینده ۵۰ هزار پورت VDSL نصب و آماده ارائه به مشترکین می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ سید اسدالله دهناد همزمان با روز جهانی ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سرویس جدید VDSL باقابلیت افزایش سرعت اینترنت تا چهار برابر سرعت عادی در استان قم در حال راه‌اندازی است و تا اکنون بیش از 7500 پورت نصب‌شده که از این تعداد 5700 پورت به مشترکین واگذارشده است.

مدیرعامل مخابرات استان قم به استقبال خوب این سرویس از سوی مشترکین اشاره کرد و افزود: در فاز یک و دو تغییر بسته مشترکین از ADSL به VDSL و زیرساخت لازم برای 14000 پورت در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه این توسعه سبب رضایتمندی بیشتر مردم در استفاده از بستر اینترنت می‌شود، ابراز کرد: این توسعه و فراهم‌سازی زیرساخت این امکان را به مخابرات استان می‌دهد تا ظرف سه ماه آینده 50 هزار پورت VDSL نصب و آماده ارائه به مشترکین شود.

دهناد با اشاره به افزایش میزان مصرف اینترنت از سوی مشترکین و لزوم استفاده از فضای مجازی به‌ویژه در بحران کرونا گفت: باید این امکان را برای مشترکین فراهم کنیم که بتوانند اینترنت را با کیفیت و سرعت‌بالا دریافت و استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه FTTH نیز در استان قم در حال واگذاری است، یادآور شد: برای 16 هزار مشترک بستر فیبر آماده واگذاری است که در صورت تقاضا می‌توانند سرویس FTTH ( ارائه اینترنت از بستر فیبر تا منازل مشترکین )را دریافت کنند.

مدیرعامل مخابرات استان قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر  2250 مشترک از سرویس FTTH استفاده می‌کنند و در شش‌ماهه نخست امسال حدود 1500 مشترک دیگر به این سرویس افزوده می‌شود.

وی در ادامه با تبریک  روز جهانی ارتباطات به شعار امسال ITU فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: ما نیز با فراهم‌سازی بستر مناسب ارتباطی در استان در صدد تحقق پیش از موعد این شعار در استان هستیم