تاریخ : 1399,سه شنبه 30 ارديبهشت21:03
کد خبر : 356637 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

شبکه ملی اطلاعات به توسعه علم و فناوری کمک می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل و گسترش شبکه ملی اطلاعات در مدت زمان کوتاه نه تنها کمک به توسعه علم و فناوری است بلکه بسیاری از داده ها و اطلاعات را محافظت می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس با اشاره به ضرورت شبکه ملی اطلاعات گفت: کسانی که دارای وجدان بیدار هستند بر ضرورت شبکه ملی اطلاعات تأکید دارند که در این رابطه باید گستردگی این شبکه فراگیر و بیش از گذشته زیرساخت های آن فراهم شود زیرا هر چقدر شبکه ملی تقویت شود آسیب پذیری از این ناحیه کمتر خواهد شد.

در حوادث سال گذشته به طور ملموس نقش شبکه ملی اطلاعات برای مسوولان مشخص شد

وی افزود: معتقد هستم وجود شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک ضرورت از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه در حوادث سال گذشته به طور ملموس نقش این شبکه برای همه مسؤولان کشور و مردم مشخص شد.

حفاظت از داده ها و و اطلاعات با شبکه ملی داخلی

سعیدی تصریح کرد: در حادثه آبان سال گذشته افرادی که تمایلی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نداشتند به این واقعیت پی بردند که کشور به چه میزان از ناقص بودن این شبکه آسیب پذیر است.از طرفی باید بگویم اگر در مدت زمان کوتاه تری این شبکه ملی تکمیل و گسترش یابد نه تنها به رشد علم و فناوری کمک می کند بلکه بسیاری از داده ها و اطلاعات را محافظت کرده و در نهایت نیاز مردم و جامعه به طور کلی تامین خواهد شد.