تاریخ : 1399,چهارشنبه 31 ارديبهشت18:23
کد خبر : 356725 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

امانی:

اگر یکی از اصلاح طلبان یک‌دهم دستاوردهای خانم رهبر را داشت، الگوی جهانی می‌شد

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: فاطمه رهبر در دوران نمایندگی خود در مجلس اقدامات زیادی برای حقوق زنان انجام داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مجتبی امانی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مراسم بزرگداشت مرحوم فاطمه رهبر که ظهر امروز(چهارشنبه) اظهار داشت: اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی از اردیبهشت ۹۸ با مدیریت آقای حدادعادل کار خود را آغاز کرده بود و بنده هم عضو این شورا شدم و خانم رهبر هم در شهریور ۹۸ عضو شورای ائتلاف شد.

وی متذکر شد: بنده با خانم رهبر پیش از این هم در قالب جلساتی که شرکت می‌کردیم، ارتباط کاری داشتم اما ارتباطات جلسه‌ای ما در قالب شورای ائتلاف شدت بیشتری گرفت.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه چند تن از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شدند، بیان کرد: خانم رهبر هم یکی از اعضای شورای ائتلاف بود که در انتخابات مجلس شرکت کرد و وی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه نیز بود و سوابقی در سازمان صدا و سیما و کمیته امداد داشت.

امانی تصریح کرد: پس از آنکه فاطمه رهبر از راهیابی به مجلس دهم باز ماند، از سوی رئیس کمیته امداد برای معاونت کمیته انتخاب شد و دوره خدمت وی در کمیته امداد یک دوره ویژه برای خدمت رسانی به مردم بود و خدمات ارزنده ای به مردم ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه حضور رهبر در سه دوره از مجلس از وی شخصیتی پخته ساخته بود که از نظرات وی در شورای ائتلاف به خوبی استفاده می شد، افزود: در مقطع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اعلام کرد کسانی که نامزد انتخابات هستند در جلسات شورا حضور نیابند تا اعضا به راحتی بتوانند درباره رسیدن به فهرست واحد تصمیم گیری کنند.

امانی بیان کرد: از این جهت خانم رهبر و دیگر اعضای شورای ائتلاف که نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند، در جلسات شورای ائتلاف حضور نیافتند اما لازم بود که مطالبی به آنان گفته شود و ما همچنان ارتباطاتی را از این حیث داشتیم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آشنایی بنده با خانم رهبر به بیش از یک دهه باز می گردد، متذکر شد: وی سفر ویژه ای به نیویورک داشت و تأثیرات بسیار زیادی در هیئت پارلمانی ایران از خود به جای گذاشت و می خواستند جنجال هایی علیه وی ایجاد کنند اما آن افراد راه به جایی نبردند و این مسئله نشان دهنده شخصیت موثر و سنجیده خانم رهبر است.

وی ادامه داد: خانم رهبر به جزئیات بسیار توجه می کرد و در سه دوره که در مجلس حضور داشت در زمینه حقوق زنان اقدامات موثری انجام داد و اگر یکی از اصلاح طلبان یک دهم دستاوردهای خانم رهبر را داشتند، الان این جریان آن فرد را به عنوان الگوی جهانی خود مطرح می کردند.

امانی با تأکید بر اینکه فاطمه رهبر تلاش های مجتهدانه ای برای حل مشکلات کشور انجام داد، تصریح کرد: وی برای حل مشکلات پیگیری های بسیار زیادی می کرد و در کمیته امداد نیز فعالیت های زیادی برای حل مشکلات مردم کرد و حتی اگر فردی نامه ای برای حل مشکلاتش به وی می داد، به این موضوع بی توجه نبود و آن مشکلات را پیگیری می کرد و اقدامات وی باری به هر جهت نبود و کاملاً برنامه ریزی می کرد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تأکید کرد: اگر بخواهیم یک شخصیت متدین، محجبه و متعهد در میان مسئولان خانم را معرفی کنیم قطعاً خانم فاطمه رهبر یکی از اولین کسانی است که در این حیطه می گنجد.

وی با اشاره به اینکه بنده فکر می کنم فاطمه رهبر پیش از برگزاری انتخابات مجلس دچار بیماری کرونا شد، گفت: وی در آستانه انتخابات تلاش بسیار زیادی کرد و شاید در روز ۱۰ سخنرانی انجام می داد و این اقدامات صرفاً برای رأی آوری نبود چرا که رأی آوردن در تهران خیلی نیازمند سخنرانی نیست و اگر این تلاش ها را نیز انجام نمی داد، حتماً رأی می آورد چراکه در تهران، فهرست رأی می آورد.

امانی افزود: برخی از کاندیداهای انتخابات که در فهرست قرار می گیرند، ضرورتی به سخنرانی و حضور در جمع های مختلف ندارند اما خانم رهبر با طیب خاطر و سروقت در مراسم های مختلف حضور می یافت و شاید اگر در این محافل حضور پیدا نمی کرد، دچار بیماری کرونا نمی شد.