تاریخ : 1399,جمعه 02 خرداد16:43
کد خبر : 356881 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی بمناسبت روز قدس؛

مقاومت و مبارزه؛ تنها راه مردم فلسطین

مقاومت و مبارزه تنها راه مردم فلسطین در برابر ظالمان جنایتکار است. گرچه بسیاری از کشورهای عربی منطقه، راه دیگری را انتخاب کرده‌اند و ترجیح می‌دهند با خاخام‌ها نشست‌وبرخاست کنند تا اینکه در صف‌بندی مستضعفین-مستکبرین، طرف مظلومان را بگیرند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی بمناسبت روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کردد، متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه‌تعالی
روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرت‌ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به‌واسطه عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است. امام خمینی (ره)

بیش از هفت دهه از شکل‌گیری رژیم اشغالگر قدس می‌گذرد و جنایت‌های این غده سرطانی، بیش از هر رویداد دیگری، خباثت و رذالت استکبار جهانی را عریان نموده است. این رژیم برای تحکیم موجودیت نامشروع و استمرار اشغالگری خود، از هیچ جنایتی برای سرکوب نیروهای مقاومت و جنبش‌های مردمی فروگذار نکرده‌ است. آن‌ها فقط در طرح «خاورمیانه جدید»، اسباب کشته شدن میلیون‌ها نفر را فراهم کرده‌اند که این رقم، چند برابر کشته‌شدگان بمباران اتمی ژاپن است. در حالی میلیون‌ها نفر، قربانی توسعه‌طلبی‌های این رژیم شده‌اند که مجامع بین‌المللی، نه‌تنها در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند، بلکه در مقام جاده‌صاف‌کن صهیونیست‌ها عمل نموده‌اند. مستکبرین اشغالگر در حالی نهضت‌های مقاومت مردمی را تروریست می‌خوانند و از طریق همین مجامع بین‌المللی به تحریم و محاصره آنان مبادرت می‌ورزند که خود، تروریسم وحشی فرقه‌ای و قومی را سازمان‌دهی و رهبری می‌کنند.

امروز که رژیم صهیونیستی بیشتر از هرزمان دیگری در مقابل مقاومت مردم منطقه، احساس ضعف می‌کند، با پیش انداختن ترامپ و سایر احمق‌های درجه‌یک آمریکایی تصمیم دارد در لباس صلح، امتیازاتی را به دست آورد که سال‌ها، با جنایت و خونریزی نتوانسته کسب کند اما همان‌طور که تاکنون، ایستادگی مردم و برکت خون شهدای مقاومت، مانع توسعه‌طلبی این فرزند نامشروع استعمار شده، ازاین‌پس هم توطئه‌های آنان را خنثی خواهد کرد. در نگاه مردم منطقه، اسرائیل آن کشور قدرتمند و شکست‌ناپذیری که ادعا می‌کند نیست. تاریخ، این واقعیت را یادآوری می‌کند که ارتش کشوری که خود را مجهز به پیشرفته‌ترین امکانات می‌داند، چگونه در برابر یک گروه منظم- نه یک ارتش مجهز- با ذلت، در یک جنگ 33 روزه شکست خورد و عقب نشست.

«معامله قرن»، خدعه مستکبرین برای تن دادن فلسطینیان به پذیرش حکومت صهیونیستی بر فلسطین در ازای برخی امتیازات جزئی است. ابتکاری که توسط ترامپ در ادامه خوش‌خدمتی‌های رؤسای جمهور ایالات‌متحده برای جلب نظر لابی‌های صهیونیستی در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح‌شده است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که مدعای ما، آزادی کامل فلسطین است نه یک‌بخشی از آن. هر طرح و راه‌حلی باید بر مبنای «همه فلسطین برای همه مردم فلسطین» باشد. مقام معظم رهبری سال‌ها قبل پیشنهاد عملیاتی خود را مبنی بر برگزاری همه‌پرسی میان مردم فلسطین – اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی- مطرح فرمودند. بدیهی است که چنین پیشنهادی که با عرف بسیاری از نظام‌های سیاسی جهان سازگاری دارد، به مذاق رژیم کودک‌کُش صهیونیستی خوش نیاید اما هرگونه عقب‌نشینی از این راه‌حل، غاصبان را به طلبکاران تبدیل می‌کند.

مقاومت و مبارزه تنها راه مردم فلسطین در برابر ظالمان جنایتکار است. گرچه بسیاری از کشورهای عربی منطقه، راه دیگری را انتخاب کرده‌اند و ترجیح می‌دهند با خاخام‌ها نشست‌وبرخاست کنند تا اینکه در صف‌بندی مستضعفین-مستکبرین، طرف مظلومان را بگیرند. روزگاری، در قرارداد کمپ دیوید، مصر پیش‌قدم به رسمیت شناختن اسرائیل شد و امروز نمایندگان سه کشور عربی برای رونمایی ترامپ از معامله قرن، راهی واشنگتن می‌شوند. امارات، بحرین و عربستان پیشتاز عادی‌سازی روابط با تل‌آویو شده‌اند اما رژیم صهیونیستی از حق خود برای الحاق بخش‌هایی از دره اردن و جولان سوریه به خاک خود سخن می‌گوید. عقب‌نشینی، این لانه عنکبوت را جسورتر و دریده‌تر می‌کند. باید به این نکته توجه داشت که توسعه‌طلبی و دست‌درازی مستکبرین تمامی نخواهد داشت و در صورت مماشات، کشورهای عربی هم‌پیاله رژیم صهیونیستی، روزی شاهد تجاوز و دست‌درازی این رژیم به خاک خود خواهند بود. مگر بهانه‌های مستکبرین برای استثمار ممالک جهان تمام می‌شود؟ مگر اصلاً بهانه‌ای برای اشغال کشور فلسطین وجود داشت؟ مگر بعد از حمله به عراق و کشتن میلیون‌ها مسلمان، اعلام نکردند که وجود سلاح کشتارجمعی در این کشور توهمی بیش نبوده است؟

ملت‌های آزاده در مقابل زیاده‌خواهی‌های نامتناهی، چاره‌ای جز مقاومت و مبارزه ندارند. تاریخ محور مقاومت، در چند دهه گذشته به‌خوبی اثبات می‌کند که هرگاه ملت‌های آزاده در مقابل ابرقدرت‌های عالم مقاومت کردند، توانسته‌اند با وحدت و همبستگی، مچ استکبار را به زمین بخوابانند. سردمداران حکومت‌های منطقه خاورمیانه باید رویدادهای مربوط به 8 سال دفاع مقدس ایران، دلاوری‌های نیروهای حزب‌الله در اخراج رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان و جنگ 33 روزه و همت جوانان مؤمن در شکست دادن داعش را به‌دقت مطالعه کنند و انتخاب کنند در نبرد حق و باطل، طرف پیروز را می‌گیرند یا در راه طواغیت زمان، به هلاکت می‌رسند.