تاریخ : 1399,جمعه 02 خرداد22:43
کد خبر : 356903 - سرویس خبری : باشگاه نشریات

راه حل‌هایی برای برون رفت از اقتصاد کرونایی؛

هفتمین شماره فصلنامه «دانشجویان مستقل» منتشر شد +دانلود

دانیال داوودی و مجتبی مرادی از فعالین سابق دانشجویی در این شماره نگاهی به موضوع اقتصاد کرونایی داشته اند و چهره هایی از جمله حجت الله عبدالملکی، روح الله ایزدخواه، مهدی موحدی بک نظر و مسعود براتی در پویش "به فکر باشیم" حضور داشته اند که متن کامل آنها در این شماره آمده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفتمین شماره فصلنامه «دانشجویان مستقل» با عنوان «به فکر باشیم» منتشر شد.

این شماره نگاهی به مسئله اقتصاد کرونایی به قلم کارشناسان و فعالین اقتصادی داشته که با همکاری پویش دانشجویی "به فکر باشیم" تهیه و منتشر شده است.

هفتمین شماره فصلنامه «دانشجویان مستقل» منتشر شد

در سرمقاله این شماره "دانشجویان مستقل" آمده است: "ورود ویروس منحوس کرونا به کشور شک بزرگی را به اقتصاد ایران وارد نمود. تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ و به دنبال آن مختل شدن فرآیند خدمترسانی عمومی و تامین ما یحتاج روزمره مردم موجب شد تا کشور، با چالش بزرگی اقتصادی مواجه شود، چالشی که در چنین شرایط بحرانی گریزی از آن نیست و در این میان اصل یترین وظیفه حاکمیت، کنترل وضعیت بحرانی به سمت ایده آل اقتضایی خواهد بود. در چنین وضعیتی خلا وجودساز و کاری مناسب جهت ساماندهی راهکارهای موجود برای مدیریت هرچه بهتر «اقتصاد کرونایی » جنبش دانشجویی را بر آن داشت تا حرکتی را تحت عنوان پویش «به فکر باشیم » برنامه ریزی و اجرا نماید، به امید آنکه راهگشای برخی معضلات اقتصادی کشور در این شرایط خاص و بحرانی باشد. پویش به فکر باشیم با تمرکز بر جمع آوری ایده ها و راهکارهای مردمی و کارشناسی آغاز به کار نمود. برای جمع آوری ایده های مردمی، مسابقه ایده پردازی به فکر باشیم طراحی و بیش از دویست ایده مردمی جهت ارزیابی به دبیرخانه پویش ارسال شد؛ اید ههایی که پس از ارزیابی نهایی برای عملیاتی شدن در اختیار نهادهای مربوطه قرارخواهد گرفت. جمع آوری ایده های کارشناسی نیز بعد دیگری از این پویش بود که پس از بررسی راههای موجود، سلسله برنامه های گفت و گوی زنده اینستاگرامی با حضور اساتید و پژوهشگران جوان و نخبه اقتصاد کشور، برنامه ریزی و اجرا شد. در جریان این گفت و گوها، دوازده تن از کارشناسان اقتصادی به بیان دیدگاه ها و راهکارهای خود جهت کنترل وضعیت بحرانی اقتصاد کشور پرداختند. اما دغدغه «به فکر باشیم» چیزی فراتر از موارد فوق است.

دانیال داوودی و مجتبی مرادی از فعالین سابق دانشجویی در این شماره نگاهی به موضوع اقتصاد کرونایی داشته اند و چهره هایی از جمله حجت الله عبدالملکی، روح الله ایزدخواد، مهدی موحدی بک نظر و مسعود براتی در پویش "به فکر باشیم" حضور داشته اند که متن کامل آنها در این شماره آمده است.

فصلنامه «دانشجویان مستقل» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی علی خضریان در هشت صفحه منتشر می‌شود.

برای دانلود این نشریه اینجـــا کلیک کنید.

کد خبرنگار : 16