تاریخ : 1399,شنبه 03 خرداد14:50
کد خبر : 356959 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

استادیوم‌های دانمارک به کلاس‌های آموزشی تبدیل شدند

تجربه‌ای جالب از آموزش در مدرسه فوتبالی فاصله‌گذاری اجتماعی، مقامات دانمارکی را وادار کرد تا برای برگزاری کلاس‌های درسی خلاقیت به خرج بدهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، دانمارک که در پی شیوع بیماری کووید-۱۹ تاکنون ۵۲۹ کشته و ۱۰۷۱۱ مبتلا داشته است؛ پس از یک ماه تعطیلی دستورکار مجدد مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی را در اواخر آوریل صادر کرد.

یکی از بزرگترین موانع مسئولان، یافتن راهی برای دور نگه داشتن دانش‌آموزان از یکدیگر است. بسیاری از مدارس چادر‌هایی در خارج خانه‌ها برپا کردند و مربیان تا حد امکان در کلاس‌های خارج از خانه تدریس می‌کنند.

در این خصوص برخی دانش‌آموزان در کپنهاگن که به مدرسه برگشتند، با محیط جدید و موقتی روبرو شدند چون آن‌ها در استادیوم بین‌المللی فوتبال کپنهاگن سرکلاس درس بودند. از اواخر آوریل مدارس دانمارک آرام آرام در حال باز شدن هستند، اما بسیاری در تلاشند که چگونه فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را در کلاس‌های کوچک اجرا کنند؛ بنابراین برخی از مدارس کلاس‌های خود را در فضا‌های بزرگتری مانند ورزشگاه‌های فوتبال برگزار می‌کنند.

تقریبا ۲۰۰ دانش‌آموز در مقاطع چهارم و پنجم به استادیوم پارکن، جایی که فضا‌های خالی به عنوان کلاس‌های درس برای هفت هفته استفاده خواهند شد، می‌روند.  جاسپر کریستنسن، مسئول امور کودکان و نوجوانان گفت: «یک مدرسه فوتبالی با معنای کاملا متفاوتی شکل گرفته است.

من بسیار خوشحالم که استادیوم پارکن را قرض گرفته‌ایم و خوشبختانه هنوز بسیاری از فضا‌های خالی اشغال نشده‌اند. همچنین از تمام کمک‌های محلی سپاسگزاریم که به ما امکان می‌دهند تا کودکان بیشتری را به زندگی روزمره و عادی برگردانیم.»

به نظر می‌رسد مقامات شهری بیش از ۱۰۰ توافقنامه با مشاغل مختلف، موسسات فرهنگی و انجمن‌های مسکن انجام داده‌اند تا فضایی برای تقریبا ۳۳۰۰ کودک مدرسه‌ای و ابزار‌های مراقبتی ایجاد کنند.  مدیر ورزش و سرگرمی پارکن گفت: «همه برای پیدا کردن راه‌حل شرایط سخت مسئول هستیم و امیدواریم این موضوع برای دانش‌آموزان خاطرات جالبی رقم بزند. به شخصه، فکر می‌کنم درس خواندن برای دانش‌آموزان در چنین مکانی رویاست، پس خوشحالیم که توانسته‌ایم سهمی در آن داشته باشیم.»