تاریخ : 1399,یکشنبه 04 خرداد01:53
کد خبر : 357056 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

فرزندان شما بدون نیاز به گرفتن مجوز خود می توانند در یک مدرسه دولتی شرکت کنند. علاوه بر این ، دولت پس از فارغ التحصیلی ، مسیرهای مشخصی برای به دست آوردن اقامت دائمی دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیا نمی دانید چگونه به کانادا مهاجرت کنید؟ مهاجرت به کانادا می تواند یک روند پیچیده باشد ، و بسیاری از مردم کاملاً مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام دهند.

خواه بخواهید موقت یا دائم مهاجرت کنید ، روشهای قانونی زیادی برای انجام آن وجود دارد.

ما مهاجرت کانادا را به سه دسته تقسیم کرده ایم تا ایده ای در مورد نحوه پیشبرد به شما ارائه دهیم.

 اجازه تحصیل کانادا

اگر دانشجو هستید یا می خواهید در کانادا دانشجو باشید ، می توانید از پیشنهادات کانادا برای آموزش در سطح جهانی استفاده کنید. به گزارش ThePieNews ، تعداد دانشجویان بین المللی که از سال 2016 تا 2017 به کانادا مهاجرت کرده اند 22 درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش کانادا ، شهریه موسسات آموزشی کانادایی از سایر کشورها پایین تر است و این باعث می شود این کشور به یک کشور جذاب برای افراد مایل به تحصیل  تبدیل شود.

برای ادامه تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا ، می توانید همسر یا شریک زندگی خود را با خود همراه کنید.

فرزندان شما بدون نیاز به گرفتن مجوز خود می توانند در یک مدرسه دولتی شرکت کنند. علاوه بر این ، دولت پس از فارغ التحصیلی ، مسیرهای مشخصی برای به دست آوردن اقامت دائمی دارد.

شما تصمیم می گیرید که بصورت تمام وقت یا نیمه وقت در مدرسه کانادا ثبت نام کنید ، اجازه تحصیل دریافت خواهید کرد.

با این وجود ، شما فقط در صورت شرکت در مدرسه به طور تمام وقت مجاز به کار در کانادا (خارج از دانشگاه) خواهید بود.

یک برنامه تحصیلی را در یک کالج یا دانشگاه کانادایی پیدا کنید

اگر بیشتر از شش ماه در کانادا به عنوان دانشجو می خواهید اقامت کنید ، اولین قدم پیدا کردن یک برنامه تحصیلی است که می خواهید در یک موسسه یادگیری یا DLI ثبت نام کنید.

این مؤسسات برای میزبانی دانشجویان بین المللی توسط دولت تأیید شده اند. پس از پیدا کردن برنامه ای که می خواهید در آن ثبت نام کنید ، می توانید با استفاده از این ابزار آنلاین بررسی کنید که آیا این مدرسه DLI است یا خیر.

درخواست DLI دهید

قبل از درخواست اجازه تحصیل ، باید در DLI مورد نظر خود قبول شوید. هر مدرسه یک پروسه کاربرد مشخص دارد.

اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ها را رعایت کرده اید و تمام موارد را رعایت می کنید .

اگر برنامه ای را یاد می گیرید که شامل یادگیری از راه دور است ، بسیار مراقب باشید. از آنجا که برای تحصیل از طریق آموزش از راه دور مجبور نیستید از لحاظ جسمی در کانادا باشید ، اجازه تحصیل برای آن نوع دوره صادر نمی شود.

اگر یک دوره مسافت شما را مجبور به حضور در کانادا برای امتحانات یا کلاسهای معین کند ، می توانید برای مدت زمانی خاص مجوز تحصیل برای خود صادر کنید.

درخواست مجوز تحصیل کنید

پس از پذیرش ، باید نامه DLI را دریافت کنید. در کنار آن ، باید اثبات هویت و اثبات حمایت مالی از خود و خانواده در زمان حضور در کانادا را داشته باشید.

همچنین باید برگه ای تهیه کنید که توضیح می دهد چرا می خواهید در کانادا تحصیل کنید و مسئولیت های خود را به عنوان دانشجو می شناسید.

بسیاری از افراد نگران کار پس از فارغ التحصیلی هستند

انواع مختلفی از مجوزهای کاری وجود دارد که به شما امکان می دهد به طور موقت یا دائم به کانادا بیایید. ما در بخش بعدی این مقاله درباره مواردی که برای اقامت دائم مناسب است بحث خواهیم کرد.

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی

اگر از مکتب تحصیلات تکمیلی کانادا فارغ التحصیل شده اید ، می توانید با داشتن اجازه کار برای تحصیلات تکمیلی ، زندگی طولانی مدت را در این کشور ایجاد کنید.

این اجازه کار آزاد به شما امکان می دهد تا سه سال در کانادا بمانید و کار کنید. طول پروانه کار بعد از تحصیلات تکمیلی بستگی به مدت تحصیل شما دارد.

می توانید در هر زمینه و توسط هر شرکتی شاغل باشید.

اگر به دنبال یکی از برنامه های اقامت دائم هستید ، که در بخش اقامت دائم آن را توصیف می کنید ، با این وجود ، ممکن است بخواهید تجربه کاری خود را به یک کارفرمای یا صنعت محدود کنید.

اگر از ایالات متحده یا مکزیک هستید که در صنایع خاصی کار می کند ، می توانید به طور موقت تحت موافقتنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی در کانادا کار کنید.

مجوز کار حرفه ای NAFTA طیف گسترده ای از حدود 60 شغل را در بر می گیرد.

شما باید شهروند ایالات متحده یا مکزیک باشید ، دارای مدرک تحصیلی در رشته خود باشید و با یک کارفرمای کانادایی اشتغال مقدماتی داشته باشید.

همچنین برای برخی سرمایه گذاران ، معامله گران و نقل و انتقالات درون شرکت اعمال می شود.

برنامه International Experience Canada ) IEC) به جوانان اجازه می دهد تا به طور موقت در کانادا کار کنند.

بسته به کشور شما ، محدوده سنی IEC بین 18 تا 35 سال است. شهروندان شرکتهای خاص فقط می توانند تا پنجم بمانند .

شما میتوانید در سایت خبر آنلاین ضررهای مهاجرت به کانادا را بخوانید.

منبع: مهاجرت به دات کام


کد خبرنگار : 38