تاریخ : 1399,سه شنبه 06 خرداد00:29
کد خبر : 357218 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

نگرانی دانشجویان از امتحان حضوری در دانشگاه‌ها

برخی از دانشجویان دغدغه خود را از برگزاری امتحانات حضوری در دانشگاه ها ابراز کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرگزاری فارس درباره برگزاری امتحانات، اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از ارزیابی های دانشجویان در طول ترم توسط اساتید انجام شده است، برای بخشی از ارزیابی های باقی مانده، قطعا از نظر وزارت علوم و دانشگاه بهترین نوع آزمون، آزمون حضوری است و اولویت اول با برگزاری آزمون های حضوری است.

*شرایط فراهم نباشد امتحان پایان ترم حضوری نیست 

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اما با در نظر گرفتن اینکه سلامتی دانشجویان و اساتید در اولویت همه کارها است، اگر به هر دلیلی برگزاری آزمون حضوری فراهم نشد که برای مثال ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت را برای برگزاری آزمون حضوری مساعد ندید یا دانشگاه نتوانست شرایطی که ستاد ملی مقابله با کرونا برای حصول اطمینان از سلامت افراد در برگزاری حضوری آزمون ها، اعلام می کند را برآورده کند، در آن زمان دیده شده دانشگاه بتواند گزینه‌های دیگری را برای برگزاری آزمون استفاده کند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از این رو وزارت علوم با بخشنامه و توصیه نامه هایی اختیار عمل درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان را به دانشگاه‌ها سپرده است.

*بررسی امکان برگزاری امتحان در مراکز استانی و حذف تردد به دانشگاه

دانشگاه تهران از جمله دانشگاه هایی است که در این زمان تقویم آموزشی نیم سال کرونایی را نهایی کرده و برای برگزاری امتحانات برنامه ریزی کرده است.

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره اختیار عمل دانشگاه ها در انتخاب نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم نیم سال دوم تحصیلی امسال، گفت: امتحانات دانشگاه تهران از هفتم تیر ۹۹ آغاز می شود و به دلیل برگزاری با کیفیت تر امتحانات، قرار است که امتحانات پایان ترم در این دانشگاه به ‌صورت حضوری برگزار شود، البته روش برگزاری آزمون هنوز نهایی نشده و یکی از گزینه ها برگزاری آزمون در مراکز استان‌ها است که دانشجویان ناگزیر به بازگشت به دانشگاه نباشند.

وی ادامه داد: البته بخشی از نمره نهایی درس از نمره های در طول ترم تشکیل شده و اساتید می توانند تا حدی آزمون درس ‌‌ها را به صورت الکترونیکی برگزار کنند و آزمون دانشجویان خارجی هم که از کشور خارج شده اند هم به صورت الکترونیکی خواهد بود.

*اگر امتحانات حضوری از طرف مراجع تصمیم گیر به طور کامل منتفی شود

همچنین در پیگیری خبرنگار فارس از دانشگاه صنعتی شریف درباره اختیار عمل دانشگاه ها در انتخاب نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم نیم سال دوم تحصیلی امسال، اعلام شد که براساس آخرین تصمیم اتخاذ شده در این دانشگاه، امتحانات پایان نیم سال از ۷ تیر ماه آغاز می شود و ارزیابی نمره های دانشجو در طول نیمسال، بخش مهمی از نمره نهایی دانشجو در دروس را تشکیل می دهد.

همچنین اعلام شد که فعلا تصمیم اینگونه اتخاذ شده و اگر شرایط به گونه ای پیش رفت که مراجع تصمیم گیر در کشور، برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت حضوری را به طور کامل لغو کردند، تمهیدات دیگری اندیشیده خواهد شد.