تاریخ : 1399,سه شنبه 06 خرداد17:38
کد خبر : 357329 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در سال 2020

درصورتی‌که قصد ادامه تحصیل در کانادا و ایالت کبک را دارید باید برای اخذ مجوز کبک (CAQ) هم اقدام فرمایید. این مجوز با مجوز تحصیل و ویزای تحصیلی کانادا متفاوت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ویزای تحصیلی کانادا یکی از راه های پرطرفدار به‌ویژه در میان قشر نوجوان و جوان برای محقق کردن رویای مهاجرت است. کانادا در مقایسه با سایر کشورهای صنعتی دنیا، مبلغ بیشتری را صرف سیستم آموزشی می‌کند و از این جهت کیفیت آموزش در کانادا بسیار بالاست و دانشگاه های بزرگی در این کشور قرار دارند که جزو صد دانشگاه برتر دنیا هستند. چنانچه قصد مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارید بهتر است پیش از هر چیز بدانید که چگونه باید اقدام کنید و به چه پیش زمینه‌هایی جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا نیاز دارید.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در سال 2020

پس ‌از اینکه آمریکا با روی کار آمدن ترامپ درهایش را به روی مهاجران بست. بخش عظیمی از مردم که قصد مهاجرت به ینگه‌ دنیا را داشتند، توجه خود را معطوف به همسایه بزرگ و قدرتمند آمریکا یعنی کشور کانادا کردند. کشور کانادا از جمله کشورهایی که از سیاست‌های ارتقای چند فرهنگی تبعیت می‌کند. بنابراین دارای بالاترین نرخ مهاجرپذیری در بین کشورهای توسعه‌یافته است و در این کشور تنوع فرهنگی و نژادی بالایی را مشاهده می‌کنیم.

بسیاری از هم‌وطنان ما جهت ساختن آینده‌ای بهتر و مطمئن‌تر قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند که با توجه به امکانات و شرایط بهتر زندگی و تحصیل در کانادا، اکثریت آنان مهاجرت به این کشور را در اولویت قرار می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید باید جهت ورود به خاک کانادا برای دریافت ویزا اقدام کنید. علاوه بر ویزای توریستی که موقت و کوتاه است، افراد ترجیح می‌دهند اقدام به اخذ ویزایی کنند که مدت‌زمان بیشتری در خاک کانادا بمانند و در نهایت بتوانند اقامت این کشور را به دست آورده و شهروند کانادایی محسوب شوند. ویزای تحصیلی می تواند بهترین انتخاب برای این افراد باشد. دریافت ویزای تحصیلی به نسبت سایر روش ها آسان تر است و احتمال موفقیت آن بالاتر است و از طرف دیگر شانس دریافت اقامت دائم در این روش بسیار بالاست. آتلانتیک 724 یکی از موسسات مهاجرتی فعال در زمینه مهاجرت تحصیلی است، در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر درباره شرایط ویزای تحصیلی کانادا آتلانتیک 724 و مراحلی که باید طی کنید تا اقامت دائم بعد از تحصیل را بدست آورید به وبسایت این موسسه مراجعه کنید. 

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در سال 2020

ادامه تحصیل در کانادا را از کجا شروع کنیم؟

اجازه تحصیل یا Study permit درواقع مدرکی است که کانادا به اتباع خارجی داده و به آن‌ها اجازه ادامه تحصیل و حضور در مدارس یا دانشگاه‌های تعیین‌شده در این کشور را می‌دهد. (در صورت گذراندن دوره‌های آموزشی زیر 6 ماه نیاز به دریافت مجوز تحصیل ندارید). مجوز تحصیل باید پیش از ورود به کانادا دریافت شود و توجه کنید اجازه تحصیلی به معنای ویزای تحصیلی کانادا نیست و صرف دریافت آن اجازه ورود به خاک کانادا را ندارید. برای ورود به کانادا حتماً باید ویزا دریافت کنید. مجوز تحصیل در کانادا تا زمان پایان تحصیلات شما اعتبار دارد و معمولاً 90 روزبه آن اضافه می‌کنند و این به آن علت است که فرصت کافی جهت تمدید اقامت خود یا کارهای مربوط به ترک کانادا را داشته باشید. درصورتی‌که تحصیلات خود را در زمان مقرر به پایان نرسانید باید برای تمدید اقامت تحصیلی خود اقدام کنید، در غیر این صورت مجبور به ترک کانادا خواهید بود. درصورتی‌که عکس این اتفاق رخ دهد، یعنی تحصیلات خود را پیش از موعد تمام کنید، مهم نیست تا پایان زمان مجوز خود وقت دارید و می‌توانید در خاک کانادا بمانید.

پس از اتمام دوره تحصیلی می‌توانید برای اخذ اقامت دائم در کشور کانادا اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره اقامت دائم بعد از تحصیل به وبسایت موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 (www.atlantic724.com) مراجعه کنید.

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا پیش از هر چیز جهت پذیرش از یکی از مؤسسات آموزشی (مدرسه، کالج، دانشگاه) اقدام کنید. برای این کار باید به سایت مؤسسات و دانشگاه‌ها مراجعه کرده و فرم‌های مربوطه را پرکرده و مدارک لازم برای ثبت‌نام و ادامه تحصیل در کانادا را ارسال کنید. برای هر موسسه در هر ایالت باید مدارک خواسته‌شده را ترجمه کرده و ارائه دهید. دقت داشته باشید به جزییات توجه کرده و در صورت داشتن هرگونه ابهام با موسسه موردنظرتان تماس بگیرید. پس از دریافت پذیرش دانشگاه می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. در نظر داشته باشید که ویزای تحصیلی کانادا به دو صورت صادر می‌شود:

  • ویزای دانش آموزی کانادا: جهت تحصیل افراد زیر 18 سال برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف
  • ویزای دانشجویی کانادا: جهت تحصیل افراد بالای 18 سال برای تحصیل در دانشگاه‌ها

جهت دریافت ویزای دانش‌آموزی کانادا حضور پدر و مادر یا یکی از آن‌ها به‌عنوان سرپرست الزامی است و خانواده باید اثبات کنند که توان پرداخت هزینه‌های تحصیلی و زندگی در کانادا را دارند. علاوه بر مجوز تحصیلی و اخذ پذیرش از یک موسسه آموزشی، به‌طورکلی اثبات توان مالی گذران زندگی (هزینه تحصیلات، مسکن، تغذیه، حمل‌ونقل و ...)، عدم سابقه کیفری، رعایت قوانین، داشتن پرونده پزشکی و گواهی سلامت، تعهد به ترک کانادا پس از انقضای ویزای تحصیلی و ... ازجمله شرایطی است که برای تحصیل در کانادا به آن نیاز دارید.

قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید؟ از این نکات غافل نشوید

  • جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا باید در ارائه مدارک صادق باشید. از ارائه هرگونه اطلاعات نادرست به موسسه و سفارت پرهیز کنید. در صورت بروز چنین اتفاقی، این موضوع در پرونده شما درج‌شده و برای اخذ ویزای مجدد (هر نوع ویزایی) به کانادا یا هر کشور دیگری با مشکلات جدی روبه‌رو خواهید شد.
  • در صورت الزام به داشتن هرگونه مدرک یا گواهی (همچون مدرک زبان و ...) پیش از انجام پذیرش برای دریافت آن‌ها اقدام کنید.
  • برخی ممکن است دارای پذیرش مشروط باشند. این به آن معناست که پیش از شروع دوره تحصیل باید دوره‌های مقدماتی خاصی را در زمینه‌ای که مشخص‌شده است را بگذرانید. در صورت عدم گذراندن دوره، پذیرش و ویزای تحصیلی کانادای شما باطل و باید هرچه سریع‌تر خاک این کشور را ترک کنید.
  • درصورتی‌که قصد ادامه تحصیل در کانادا و ایالت کبک را دارید باید برای اخذ مجوز کبک (CAQ) هم اقدام فرمایید. این مجوز با مجوز تحصیل و ویزای تحصیلی کانادا متفاوت است.
  • افراد دارای ویزای تحصیلی کانادا اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته به‌صورت پاره‌وقت و خارج از دانشگاه در طول‌ترم آموزشی را خواهند داشت. درصورتی‌که تعداد ساعات از حد مجاز بیشتر باشد با فرد خاطی برخورد خواهد شد و در برخی مواقع منجر به ابطال ویزا می‌شود.
  • توجه داشته باشید که در هنگام تحصیل می‌توانید از خاک کانادا خارج شوید (به‌عنوان‌مثال برای دیدار با خانواده) به شرطی که هنگام بازگشت مجدد مدارک لازم جهت اثبات تحصیل و دریافت ویزا را داشته باشید.
  • این نکته را مدنظر قرار دهید که در مسیر اخذ ویزای تحصیلی کانادا و جهت ادامه تحصیل در کانادا باید هزینه‌هایی (به دلار کانادا) را پرداخت کنید. جهت اطلاع از مقدار این هزینه و متوسط هزینه‌های تحصیل، زندگی، مسکن و ... به سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در سال 2020

پس از اخذ پذیرش جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا باید برای اخذ ویزا اقدام کنید. این کار را می‌توانید به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت کانادا و یا به‌صورت مراجعه به سفارت کانادا (نزدیک‌ترین سفارت کانادا به ایران در ترکیه و کشور امارات است) مراجعه کنید و فرم‌های پرشده را تحویل دهید. معمولاً برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز به مصاحبه و دیدار با افسر نیست اما جهت احراز هویت و انگشت‌نگاری افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند باید به‌صورت حضوری به سفارت و مراکز تعیین‌شده (VAC) مراجعه کنند. پس از انجام این مراحل و کامل بودن مدارک ارسالی (جهت اطلاع از مدارک موردنیاز به سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید) درخواست شما بررسی‌شده و در صورت تأیید، ویزای تحصیلی کانادا برای شما صادر می‌شود. در غیر این صورت درخواست شما اصطلاحاً ریجکت می‌شود که دلایل آن در پرونده شما درج و برایتان فرستاده می‌شود. در صورت دریافت ویزا طی مدت تعیین‌شده می‌توانید بلیت تهیه‌کرده و به کشور کانادا واردشده و زندگی جدید خود در این کشور را آغاز کنید.


کد خبرنگار : 16