تاریخ : 1399,سه شنبه 06 خرداد19:19
کد خبر : 357351 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حجت‌الاسلام رستمی: باید برای دوران پساکرونا برنامه داشته باشیم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به متفاوت بودن دوران پساکرونا، گفت: درنگاه آینده پژوهان باید برای دوران بعد از کرونا برنامه داشته باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشستی که با استادان علوم ارتباطات با موضوع برسی مسائل مختلف در دوران پساکرونا برگزار شد، گفت: درنگاه آینده پژوهان درباره آنچه در دوران پساکرونا رخ خواهد داد اتفاق نظری وجود ندارد و دیدگاه‌های متفاوتی در این باره وجود دارد، اما در یک موضوعی که اتفاق نظر وجود دارد این است که دوران بعد از کرونا متفاوت است.

حجت‌الاسلام رستمی: باید برای دوران پساکرونا برنامه داشته باشیم

او در ادامه افزود: این متفاوت بودن این ضرورت را ایجاد می‌کند که ما فضای پساکرونا را بشناسیم و بدانیم چگونه باید با آن برخورد کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در ماه‌های اخیر چند مسئله اساسی در بحث اطلاع‌رسانی داشتیم که کشور را درگیر خودش کرد. ما باید بررسی کنیم که این روند را چگونه باید ارزیابی کرد و چه سیاست‌هایی را برای مواجه با این فضا داریم.

او در ادامه گفت: اطلاع رسانی و رسانه با مفهوم اعتماد عجین شده است، ما باید ببینیم برای افزایش مفهوم اعتماد و ایجاد سرمایه در این بخش چه راهکار‌هایی وجود دارد و برای الگوی تاثیرگذاری رسانه چه پیشنهادی وجود دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به همراهی مردم برای مقابله با کرونا، گفت: گاهی گلایه می‌شود چرا به مردم که در بحث کرونا همراهی کردند تا بار نظام سلامت بیش از آنچه هست سنگین‌تر نشود آنچنان که باید در این حوزه توجه نمی‌شود، ما باید ببینیم آیا الگوی مناسبی برای این مسائل می‌توانیم داشته باشیم، با توجه به اینکه رفتار اجتماعی تسهیل گر و اثربخش برای حوزه‌های مختلف است.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی گفت: اکنون سوالی که وجود دارد این است که آیا اصلا در تغییر رفتار مردم در بحران و دوران کرونا موفق بوده‌ایم؟ آیا تغییر رفتار مردم ناشی از ترس بوده که از کرونا ایجاد شده یا حوزه رسانه موفق به تغییر رفتار مردم شده است.

ریاست نهاد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خاتمه با اشاره به استفاده بیشتر مردم از فضای مجازی در دوران شیوع کرونا گفت: ما باید ببینیم ورود اقشار مختلف جامعه به فضای مجازی چه تاثیری خواهد داشت. باید بببنیم به ابعاد مختلف اینکه الان همه را به حضور در فضای مجازی سوق داده‌ایم توجه شده، آیا به آورده و تهدیداتی که در این حوزه هست، توجه شده است؟