تاریخ : 1399,پنجشنبه 08 خرداد16:38
کد خبر : 357577 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم مطرح کرد

ضرورت تشکیل کمیسیون تخصصی زنان و خانواده در مجلس جدید

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم، از تهیه پیش‌نویس طرح تشکیل کمیسیون تخصصی زنان و خانواده توسط منتخبان ملت در این دوره از مجلس خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، فاطمه رحمانی، با بیان اینکه فراکسیون زنان مجلس یازدهم به طور ویژه به بررسی مشکلات مرتبط با حوزه زنان و خانواده می‌پردازد، گفت: بررسی طرح‌ها و لوایح مهم حوزه زنان و خانواده که از گذشته باقی مانده همچون طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که 16 بار بین کمیسیون‌های مجلس دست به دست شده است باید در اولویت دستورکار فراکسیون زنان قرار گیرد و اشکالات آن برطرف شود.

ضرورت تسریع روند بررسی لایحه تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت

منتخب مردم مشهد و کلات در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت از دیگر مواردی است که باید درخواست کنیم تا به سرعت به مجلس فرستاده شده و در صورت لزوم مورد بازنگری قرار گیرد و روند بررسی و تصویب آن تسریع شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع خانواده در مجلس یازدهم تصریح کرد: متاسفانه برغم اهمیت موضوع خانواده به عنوان بنیادی‌ترین واحد اجتماعی که شاکله شخصیت افراد در آن شکل می‌گیرد و تاکید بزرگان دین اسلام بر ضرورت توجه به آن تاکنون این موضوع مورد کم توجهی قرار گرفته است.

رحمانی یادآور شد: هم‌اکنون پیش‌نویس طرح تشکیل کمیسیون تخصصی زنان و خانواده را آماده کرده‌ایم و بنابر تاکیدات رهبر معظم انقلاب، حوزه زنان نیز در دایره مباحث مرتبط با خانواده قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تشکیل این کمیسیون باعث می‌شود تا مسائل خانواده به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد و این در حالی است که تاکنون این موضوع ذیل کمیسیون فرهنگی در حد یک کارگروه بررسی شده است و چون مسائل حوزه فرهنگی بسیار گسترده است ناخودآگاه این موضوع در اولویت قرار نگرفته است.

منتخب مردم مشهد و کلات در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته خانواده یک موضوع بین بخشی است که هم کمیسیون فرهنگی، هم کمیسیون اقتصادی و هم سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید به آن بپردازند، اما برای اینکه به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد باید کمیسیونی تخصصی برای آن تشکیل شود.