تاریخ : 1399,شنبه 10 خرداد18:22
کد خبر : 357773 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

تروریسم اقتصادی، این بار علیه تجارت روسیه!

دو سناتور آمریکایی طرح تحریم خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان موسوم به نورداستریم۲ را ارائه‌کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از نشریه بیلد آلمان، امروز(شنبه) گزارش داد طرح تحریمی دو سناتور آمریکایی برای متوقف کردن اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ از طریق دریای بالتیک ارائه شده است.

براین اساس هیچ کشتی که در این طرح مشارکت داشته باشد، حق ورود به آبهای آمریکا را نخواهد داشت و دارایی های تمامی شرکت های سهیم در نورد استریم ۲ در آمریکا بلوکه می شود. این در حالی است که اکثریت سناتورهای آمریکا اعم از جمهوریخواه و دموکرات با اجرای طرح نورد استریم ۲ مخالفت کرده اند.

پیش از این دولت آلمان با انتقاد از رویکرد مخرب دولت «دونالد ترامپ» در خصوص پروژه های انرژی در اروپا، تهدیدهای آمریکا علیه نورد استریم ۲ را محکوم کرده است.

سال گذشته به دنبال فشارهای آمریکا یک شرکت هلندی-سوئیسی از این پروژه خارج شد اما از آن زمان تاکنون شرکت جایگزین روسی توانسته است ۱۶۰ کیلومتر از لوله گذاری را اجرایی کند.

نورد استریم ۲ دومین خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا به شمار می رود که با مخالفت شدید آمریکا مواجه است. واشنگتن در حالی مدعی است اروپا با این کار بیش از پیش به روسیه وابسته می شود که در نظر دارد گاز خود را به اروپایی ها بفروشد.

شرکت دولتی روسیه گازپروم در پشت پروژه خط لوله قرار دارد که نیمی از کل هزینههای برنامه ریزی شده ۹.۵ میلیارد یورویی آن را تأمین می کند. نیمی دیگر نیز توسط پنج شرکت انرژی اروپا از جمله وینترشال دئا، OMV، یونیپر، رویال داچ شل و انجی تأمین می شود.