تاریخ : 1399,شنبه 10 خرداد19:21
کد خبر : 357784 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا در چین در روز گذشته

چین چهار مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را در روز گذشته تایید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از رویترز، مقامات بهداشتی کشور چین اعلام کردند که 4 مورد ابتلا به ویروس کرونا در روز گذشته (جمعه) در این کشور مورد تایید قرار گرفته اند. این رقم از آن جهت یک رکورد برای پکن به شمار می رود که روز قبل از آن (پنجشنبه) هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش نشده بود.

به گزارش کمیسیون بهداشت ملی چین تمام موارد ابتلا از خارج از کشور وارد چین شده اند.

4 مورد ابتلا به ویروس کرونا در چین در روز گذشته

کمیسیون بهداشت چین همچنین 4 مورد بدون نشانه به ویروس کرونا را تایید کرد که این آمار در مقایسه با روز گذشته که 5 نفر اعلام شده بود یک مورد کاهش را نشان می دهد.

با توجه به اینکه هیچ مورد مرگ و میری مربوط به روز جمعه گزارش نشده تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در چین همچنان رقم 4634 مورد اعلام می شود.

موضوع کرونا درحالی در صدر اخبار رسانه های دنیا قرار دارد که باعث تشدید تنش میان دو کشور آمریکا و چین نیز شده است و مقامات این دو کشور از این موضوع برای حمله به یکدیگر استفاده می کنند.

روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر پکن را به پنهان کاری درخصوص ویروس کرونا متهم کرد و گفت: چین شیوع ویروس کرونا را پنهان کرد و باعث پاندمی جهانی شد.

وی در ادامه گفت شمار زیادی به‌دلیل نحوه برخورد چین با بیماری عالمگیر کرونا جان خود را از دست دادند و ضررهای هنگفت اقتصادی به جهان تحمیل شد.

ترامپ در خصوص تعامل ایالات متحده با سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: تصمیم گرفتیم ارتباط خود با سازمان بهداشت جهانی را پایان دهیم.