تاریخ : 1399,یکشنبه 11 خرداد00:04
کد خبر : 357812 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نامه یک تشکل دانشجویی به نماینده دزفول در مجلس

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در نامه‌ای خطاب به نماینده دزفول در مجلس، آمادگی خود را برای کمک به ایجاد وحدت بیشتر در شهرستان و حل مشکلات اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در نامه‌ای خطاب به سید احمد آوایی، نماینده شهرستان دزفول در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نوشت: علاوه بر اعلام به آمادگی برای کمک به ایجاد وحدت بیشتر در شهرستان و حل مشکلات، همچنین اعلام کند که در این چهارسالی که شما عهده دار این مسئولیت خواهید بود به عنوان قشر دانشجو و نخبه شهرستان پا به پای شما خواهد آمد و اعمال انقلابی و تلاش‌های دلسوزانه شمارا حمایت و تشویق و در صورت مشاهده مشکل در عملکرد، دلسوزانه نقد خواهد کرد و تذکر خواهد داد.

در این نامه آمده است:

با سلام و عرض تبریک به شما بمناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین تشکر بابت قبول مسئولیت خطیر خدمت به مردم، امیدواریم این امانت را به سلامت به سرمنزل مقصود برسانید.

به مناسبت این آغاز به کار، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برخود لازم دید که از همین ابتدای کار، علاوه بر اعلام به آمادگی برای کمک به ایجاد وحدت بیشتر در شهرستان و حل مشکلات، همچنین اعلام کند که در این چهارسالی که شما عهده دار این مسئولیت خواهید بود به عنوان قشر دانشجو و نخبه شهرستان پا به پای شما خواهد آمد و اعمال انقلابی و تلاش‌های دلسوزانه شمارا حمایت و تشویق و درصورت مشاهده مشکل در عملکرد، دلسوزانه نقد خواهد کرد و تذکر خواهد داد. در ادامه چند نکته را مختصرا خدمت شما عرض خواهیم کرد.

۱-مقام معظم رهبری در پیام خود بمناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم فرمودند: (مجلس پیشانی باشکوه و درخشان مردم سالاری اسلامی است)

پس از شما انتظار می‌رود که با توجه و دقت کامل برسخنان و فرمایشات رهبر انقلاب و انجام فرمایشات ایشان، از این مهم صیانت کنید.

۲-همچنین رهبر انقلاب در این پیام فرمودند: (آفت عمده، سرگرم شدن نماینده به حواشی زیانبار، وارد کردن انگیزه‌های ناسالم شخصی وجناحی یا دسته بندی‌های احیانا ناسالم و قومی و منطقه‌ای و قبیله‌ای و امثال آن است). پس انتظار می‌رود که شما با به کارگیری اصل شایسته سالاری از انجام اینگونه انتصابات در شهرستان به شدت جلوگیری کنید تا دیگر به بحث‌های قومی در دزفول به هیچ وجه دامن زده نشود.

۳-اتحاد برای حل مشکلات استان، امری بوده که به ندرت در بین نماینده‌های استان دیده شده است. پس انتظار می‌رود که بستری برای ایجاد اتحادی محکم بین نماینده‌های استان در جهت حل مشکلات اساسی استان از جمله آب و کشاورزی و بیکاری و... فراهم سازید و پیگیر طرح‌های بزرگ در استان شوید (طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، شهرک‌های صنعتی استان، پالایشگاه ها، حل مشکل گرد وخاک، بودجه‌ی لایروبی سد‌ها و رودخانه‌ها برای جلوگیری از سیل و...)

۴-مسئولین زیادی در کشور ادعای توجه به قشر دانشجو را دارند، اما عده اندکی واقعا به این ادعا عمل میکنند؛ لذا ازشما انتظار می‌رود که علاوه برحضور مرتب در دانشگاه و شنیدن پیشنهاد‌ها و انتقاد‌های دانشجویان، با تشکیل یک کارگروه پژوهشی دانشجویی، مشکلات شهرستان را به طور دقیق احصا نموده و با انجام پژوهش‌های دقیق به وسیله آن‌ها به بهترین شکل مشکلات را حل نمایید.

ناگفته نماند که درزمان انتخابات از شما دعوت شد که در دانشگاه ما حضور پیدا کنید، ولی بدلیل مشکلاتی که وجود داشت این امر محقق نشد. پس از شما انتظار می‌رود در اولین فرصت این دعوت را اجابت کرده و در جمع ما حضور پیدا کنید؛ و در پایان به توصیه هفتم امام خمینی (ره) از توصیه‌های یازده گانه ایشان به نمایندگان نخستین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره می‌کنیم: سیاست نه شرقی و نه غربی را در تمام زمینه‌های داخلی و روابط خارجی حفظ کنید و کسی که خدای نخواسته به شرق و یا به غرب گرایش دارد هدایت کنید و اگر نپذیرفت، اورا منزوی نمایید؛ و اگر در وزارتخانه و نهاد‌های دیگر کشور چنین گرایشی باشد که مخالف مسیر اسلام و ملت است اول هدایت و درصورت تخلف، استیضاح نمایید که وجود چنین عناصر توطئه گر در راس امور یا در قطب‌های حساس، موجب تباهی کشور خواهد شد.


کد خبرنگار : 38