تاریخ : 1399,یکشنبه 11 خرداد01:22
کد خبر : 357823 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

آخرین وضعیت آتش‌سوزی در کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه از مهار آتش در ارتفاعات خائیز این شهرستان خبرداد و البته تاکید کرد که نیروهای امدادی برای اطمینان کامل از این خاموشی، در ارتفاعات مستقر خواهند بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، علیرضا اتابک، فرماندار کهگیلویه اظهار داشت: ساعاتی پیش شعله‌های آتش در ارتفاعات خائیز کهگیلویه فروکش کرده و اکنون هیچ شعله روشنی در این ارتفاعات به چشم نمی‌خورد.

وی با تشریح تلاش‌های صورت گرفته برای خاموش‌کردن شعله‌های آتش در ارتفاعات خائیز کهگیلویه گفت: برای کنترل کامل شروع آتش در امشب، هم‌اکنون حدود ۴۰۰ نیروی انسانی در این ارتفاعات مستقر هستند؛ بالگردها اکنون در آشیانه گچساران مستقر شده و منتظر شروع فعالیت خود در صورت شروع دوباره آتش در ارتفاعات هستند.

فرماندار کهگیلویه با تاکید براینکه امشب در ارتفاعات خائیز کهگیلویه خواهیم ماند، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم که پایان عملیات خاموش‌کردن شعله‌های آتش در این ارتفاعات است و تا پایان کامل آتش‌سوزی احتمالی، مجبور هستیم در منطقه بمانیم.

اتابک افزود: تیم‌های امدادی، آتش‌نشانی‌، محیط‌زیست‌، منابع‌طبیعی‌، هلال‌احمر، سپاه پاسداران‌، بسیج و نیروهای مردمی اکنون در منطقه حفاظت شده خائیز مستقر بوده و باتوجه به شرایط کنونی نیازی به حضور بالگردها در این ارتفاعات نیست.

وی از مصدوم‌شدن برخی از امدادگران در زمان خاموش‌کردن شعله‌های آتش در ارتفاعات خائیز خبرداد و یادآور شد: پای یکی از تلاشگران جمعیت هلال‌احمر شکسته و معاون فرماندار نیز دچار مصدومیت شده  و اکنون در بیمارستان بستری است.

فرماندار کهگیلویه گفت: آتش‌سوزی از اراضی مرتعی واقع در شهرستان بهبهان استان خوزستان شروع شد و متاسفانه خسارات فراوانی را به منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه وارد کرده است.