تاریخ : 1399,دوشنبه 12 خرداد15:32
کد خبر : 358012 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

انتقاد تند همیلتون از سکوت درمقابل ظلم پلیس آمریکا!

قهرمان فصل گذشته رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک از رویکرد مدیران این مسابقات در قبال اتفاق هولناکی که اخیراً در آمریکا رخ داده است، ایراد گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از تسنیم، لوئیز همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس که فصل گذشته ششمین قهرمانی‌اش را در فرمول یک کسب کرد، از بی‌تفاوتی مدیران مسابقات فرمول یک در قبال کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست ایالت مینه‌سوتا به دست پلیس آمریکا انتقاد کرد.

رفتار خشونت‌آمیز و نژادپرستانه پلیس آمریکا با واکنش‌های فراوانی از سوی اهالی رشته‌های ورزشی مختلف همراه شده است، اما تعلل مدیران فرمول یک برای نشان دادن مراتب تأسف و اعتراض‌شان به این حادثه، ناراحتی همیلتون را در پی داشته است.

همیلتون در یک پیام در حساب شخصی خود در اینستاگرام خطاب به مسئولان فرمول یک نوشت:«من آن دسته از شما را که در سکوت به سر می‌برید، می‌بینم. بعضی از شما از بزرگترین ستاره‌ها (ورزش) هستید، اما در بحبوحه بی‌عدالتی سکوت اختیار کرده‌اید. من از آنهایی که در رشته ما فعالیت دارند هیچ واکنشی ندیده‌ام، البته خب ما در ورزشی فعالیت داریم که تحت سلطه سفیدهاست و من یکی از معدود رنگین‌پوست‌های این رشته هستم. من اینجا تنها هستم. فکر می‌کردم که آنها (مسئولان فرمول یک) بعد از دیدن اتفاقاتی که رخ داده است، چیزی درباره‌اش خواهند گفت، اما انگار آنها نمی‌توانند در کنار ما باشند. من فقط می‌دانم که شما چه کسانی هستید و می‌بینم‌تان ...».