تاریخ : 1399,دوشنبه 12 خرداد18:51
کد خبر : 358036 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

حضور دانشگاه کاشان در فهرست برترین‌های گوگل اسکالر

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: بر اساس اعلام مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، دانشگاه کاشان در فهرست برترین دانشگاه‌های ایران بر اساس تعداد استنادات در Google scholar قرار گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛مجید منعم‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وبومتریکس هر ساله به منظور شفافیت رتبه‌بندی خود تعداد استنادات دانشگاه‌ها بر اساس پروفایل در گوگل اسکالر را به صورت نسخه بتا (Beta) به نمایش می‌گذارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: تعداد استنادات طی فرایندی بر اساس پروفایل ۱۱۰ محقق برتر هر دانشگاه در گوگل اسکالر به دست می‌آید. بر این اساس پروفایل‌های نمایه شده دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی شناسایی‌شده و با توجه به تعداد استنادات ۱۰ نفر پُراستناد دانشگاه در گوگل اسکالر Google Scholar بر اساس نام و نشانی الکترونیکی وابسته به دانشگاه مربوطه، ارزیابی و رتبه‌بندی انجام می‌‌شود.

وی ادامه داد: در این رتبه‌بندی، «پروفایل» نزدیک به ۵ هزار مؤسسه شناسایی و ارزیابی شده است، هدف کلیدی از انتشار این نظام رتبه‌بندی، تشویق مؤسسه‌ها به حضور بیشتر و فعال‌تر در فضای وب است.

منعم‌زاده تصریح کرد: آزمایشگاه «سایبرمتریکس» سالانه دو ویرایش از این نظام را در ماه‌های جولای و دسامبر منتشر می‌کند. این نظام رتبه‌بندی، مؤسسه‌ها را با نشانی وب‌سایتشان در پایگاه «گوگل اسکالر» شناسایی و ۱۰ «پروفایل» عمومی آن‌ها را پایش می‌کند.