تاریخ : 1399,چهارشنبه 14 خرداد04:05
کد خبر : 358202 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

تارانتینو «شبکه‌ اجتماعی» را بهترین فیلم یک دهه گذشته نامید

«کوئنتین تارانتینو»: فیلم «شبکه اجتماعی» که به داستان شکل‌گیری فِیس‌بوک و خالقش «مارک زاکربرگ» می‌پردارد بهترین فیلم یک دهه گذشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کوئنتین تارانتینو کارگردان سرشناس و عنوان‌دار هالیوودی فیلم «شبکه اجتماعی» ساخته «دیوید فینچر» را بهترین فیلم مستند یک دهه گذشته می‌داند. 

تارانتینو در این مورد گفت: این فیلم که «جسی آیزنبرگ» در آن در نقش «مارک زاکربرگ» ایفای نقش کرده به راحتی در مقام اول بهترین فیلم یک دهه گذشته قرار می‌گیرد. این فیلم شماره یک است چون بهترین است، همین! همه رقبا را شکست داده است.

فیلم فینچر که در سال ۲۰۱۰ ساخته شد، در ۸ بخش نامزد جایزه اسکار و در ۳ بخش برنده شد و البته که جایزه اسکار «بهترین فیلم» را نگرفت تا به فیلم «سخنرانی پادشاه» برسد.

تارانتینوی ۵۷ ساله فیلمنامه «آرون سوروکین» را بسیار تمجید کرد و او را بزرگ‌ترین خالق دیالوگ توصیف کرد. این کارگردان بزرگ هالیوود، خود از طرفداران برجسته سوروکین است. پیش از این گفته بود که هر قسمت‌ جدید مجموعه «The Newsroom» (تحریریه/اتاق خبر) شبکه HBO را سه بار در هفته تماشا می‌کند.

تارانتینو همچنین از هواداران فینچر است و نام «باشگاه مبارزه»(Fight Club) را در فهرست مقایسه‌ای بهترین فیلم‌های تولیدی یک دهه از سال‌ ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۹ قرار داده است.

تارانتینو پیش از این، فیلم «دانکرک» درام جنگی ساخته «کریستوفر نولان» در سال ۲۰۱۷ را به عنوان دومین فیلم فهرست بهترین فیلم‌های یک دهه گذشته ذکر کرده بود.

«خزیدن»(Crawl) فیلم منتخب تارانتینو در سال ۲۰۱۹ بود. این فیلم با ژانری ترسناک در مورد تمساح‌های بسیار گرسنه است.

فیلم «شبکه اجتماعی» در رده‌بندی ۱۰۰ فیلم برتر یک دهه گذشته گاردین، در رده ۵۴ قرار گرفت.