تاریخ : 1399,چهارشنبه 14 خرداد12:32
کد خبر : 358217 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تمدید بورسیه تحصیلی ایران و روسیه

مدیریت همکاری‌های علمی بین‌الملل از تمدید بورسیه تحصیلی ایران و روسیه در تمام رشته‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی‌ارشد، دکترا و فرصت‌های تحقیقاتی برای دانشجویان دکتری دانشگاه‌های داخل کشور، برای سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، بنا به سیاست‌های اعطایی بورس دولت جمهوری اسلامی ایران و روسیه علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی  (https://future-in-russia.com/) نسبت به ثبت نام اولیه در رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (grad.saorg.ir) اقدام کنند. (برای اطلاع از لیست دانشگاه‌های روسیه که مورد تایید وزارت علوم هستند به آدرس (http://grad.saorg.ir/Russia-2020) مراجعه کنند. 

همچنین، متقاضیان باید از طریق سامانه اطلاع‌رسانی اداره‌ کل بورس و اعزام دانشجویان به آدرس Scholarship.Saorg.ir نسبت به ثبت‌نام در سامانه جامع اموردانشجویان سجاد (Portal.saorg.ir) اقدام کنند.  

نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، متقاضیان بایستی پس از ثبت نام در سامانه سجاد، حداکثر تا ساعت 8 صبح  27 خرداد 1399 مشخصات کامل خود شامل نام، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و نام دانشگاه مورد انتخاب خود را برای دکتر قندهاریون؛ مسئول گروه توسعه همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد ارسال کنند (ghandeharioon@um.ac.ir)  یا (m.hassanzadeh@ferdowsi.um.ac.ir) تا اسامی از طریق این مدیریت نیز به وزارت عتف اعلام شوند. 

 لازم به ذکر است این ثبت نام به منزله ثبت نام اولیه است و ارزیابی و تایید نهایی پذیرش متعاقباً اعلام خواهد شد. همچنین، انتخاب متقاضیان برتر براساس سوابق تحصیلی، نمره زبان انگلیسی، سایر توانمندی‌های علمی و نیز ارزیابی مصاحبه دانشگاه پذیرنده انجام می‌گیرد.  کمیته بررسی اولیه متشکل از نهادهای ذیربط، متقاضیان واجد شرایط اولیه را جهت تصمیم گیری نهایی به شورای مرکزی بورس معرفی می‌کنند.