تاریخ : 1399,پنجشنبه 15 خرداد00:26
کد خبر : 358284 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ممنوعیت آمریکا برای پرواز هواپیماهای مسافربری از چین

دولت آمریکا قصد دارد از میانه ماه جاری میلادی پرواز هواپیماهای مسافربری از مبدأ چین را ممنوع اعلام کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، یک رسانه انگلیسی گزارش داده دولت آمریکا قصد دارد از میانه ماه ژوئن پرواز هواپیماهای مسافربری از چین به آمریکا را ممنوع اعلام کند. 

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر به نقل از منابع آگاه نوشت هدف واشنگتن از این اقدام اعمال فشار بر پکن برای صدور مجوز برای پرواز هواپیماهای آمریکایی به چین است. 

دیگر هدف دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تنبیه چین به دلیل آن چیزی است که به ادعای واشنگتن عدم تبعیت پکن از یک توافقنامه موجود میان دو کشور است. 

تنش‌ها در روابط دو قدرت اقتصادی دنیا در ماه‌های گذشته بعد از شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است. واشنگتن، پکن را به پنهان‌کاری و عدم شفافیت در خصوص ویروس کرونا متهم می‌کند. پکن این اتهامات را رد کرده است. 

دونالد ترامپ حدود ۱۰ روز پیش چین را به مانع‌تراشی در فعالیت شرکت‌های هواپیمایی آمریکا و از سر گیری ارائه خدمات به طرف چینی متهم کرد. 

خبرگزاری رویترز می‌گوید محدودیت‌های جدیدی که دولت آمریکا قرار است اعمال کند احتمالاً از روی ۱۶ ژوئن اجرایی خواهند شد، اما این تاریخ ممکن است تغییر کند. 

  در ادامه تنش‌های میان دو کشور دو منبع آگاه روز دوشنبه اعلام کردند دولت چین از شرکت‌های دولتی این کشور خواسته تا واردات سویا و گوشت از آمریکا را متوقف کنند.

این منابع آگاه گفتند در صورتی که واشنگتن اقدامات بیشتری را علیه چین در پیش گیرد ممکن است پکن واردات اقلام کشاورزی بیشتری را از آمریکا ممنوع کند.