تاریخ : 1399,پنجشنبه 15 خرداد13:19
کد خبر : 358309 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

قیام پانزده خرداد سرآغازی بر انقلابی که ۱۵ سال بعد به ثمر نشست

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با اشاره به اینکه قیام پانزده خرداد سرآغازی بود بر انقلابی که ۱۵ سال بعد به ثمر نشست، گفت: پانزدهم خرداد اثبات مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، جعفرزاده ضمن گرامی داشت روز ۱۵ خرداد، این روز بزرگ را نقطه عطفی در تاریخ اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: روز ۱۵ خرداد ماه سال ۴۲، یادگاری است از پیوند معنوی توده‌های عظیم مردم و واکنشی از احساس عمیق مذهبی ملت ایران که برای براندازی ظلم و ستم به پا خواستند و با عمل به آرمان‌های الهی از جان گذشتگی کردند.

وی افزود: قیام پانزده خرداد سرآغازی بود بر انقلابی که ۱۵ سال بعد به ثمر نشست، انقلابی که امام خمینی (ره) با اتکا به خداوند و با مشارکت مردمی که از استبداد شاه به ستوه آمده بودند، آن را رهبری و به پیروزی رساند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، قیام خونین ۱۵ خرداد را یکی از رویدادهای جاودان و تأثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب اسلامی مردم ایران عنوان کرد و افزود: امام راحل (ره) در این‌باره می‌فرمایند: "قیام پانزده خرداد اسطوره قدرت ستم شاهی را در هم شکست و افسانه‌ها و افسون‌ها را باطل کرد." در این میان یقیناً نقش رهبری امام خمینی در به ثمر نشستن این نهال و تبدیل آن به درختی تنومند با ریشه‌هایی عمیق در بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷ بی‌بدیل بود و همچنان مورد توجه اندیشمندان و سیاستمداران دنیا است.

در قیام ۱۵ خرداد هیبت پوسیده و پوشالی رژیم شاهنشاهی در هم شکست

حجت‌الاسلام جعفرزاده تصریح کرد: آنچه در قیام تاریخی ۱۵ خرداد ۴۲ حائز اهمیت است، شکستن هیبت پوسیده و پوشالی رژیم شاهنشاهی بود که با توهّمات و خیال‌های خام، خود را قیّم مردم می‌پنداشتند اما با یک حرکت هماهنگ و با یک وحدت و وفاق ملّی، همه شکوه و اقتدار نظام ستمشاهی به یکباره فرو ریخت و سرنگون شد و این امر نقطه امیدی است برای پیروزی حق علیه باطل در سراسر جهان که شکست رژیم صهیونیستی از آن جمله است که رشادت در جبهه مقاومت، شکست هیبت پوشالی این طاغوت زمان حتمی و قطعی است.

وی اظهار کرد: قیام پانزدهم خرداد، قیامی کاملاً مردمی بود و تکیه گاهی جز مردم رنج دیده و مظلوم ایران نداشت. اصالت این قیام، در خروش عاشقانی بود که عارفانه در راه رضای معبود خویش، به ندای رهبر پاسخ مثبت دادند و برای حمایت از آرمان‌های او، آماده شهادت و جان فشانی شدند و این مردمی بودن انقلاب اسلامی را به اثبات می‌رساند.

تعریف مبنایی هنر انقلاب لازمه تبلیغ نوین دین در جامعه

حجت الاسلام جعفرزاده تعریف مبنایی هنر انقلاب را لازمه تبلیغ نوین دین در جامعه عنوان کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی بایستی برای هنر انقلاب، تعریف مبنایی ارائه دهد چرا که این امر لازمه تبلیغ نوین دین در جامعه است در این خصوص تعریف چارچوب مشخص برای راهبری فعالیت‌ها در اولویت قرار دارد.

وی افزود: در استان اردبیل، ظرفیت‌های بسیار فاخر و ارزشمندی در زمینه هنر وجود دارد که آوازه کشوری و بین‌المللی دارد و برای بهره‌مندی مؤثر از این ظرفیت‌ها، حمایت و پشتیبانی مرکز نیاز است.