تاریخ : 1399,پنجشنبه 15 خرداد16:22
کد خبر : 358335 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

در اعتراض به ماجرای شهرک فدک صورت گرفت؛

تجمع جمعی از دانشجویان مقابل دادسرای انقلاب کرمانشاه +عکس و فیلم

شب گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه های شهرهای تهران، قم، تبریز و کرمانشاه در شهرک فدک کرمانشاه محل وقوع حادثه تخریب منازل تعدادی از هموطنان از جمله خانم آسیه پناهی حاضر شده و از مسئولین اوقاف استان، دادستان کرمانشاه، شهردار کرمانشاه و نمایندگان مجلس دعوت کردند که در جمع دانشجویان حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان، طلاب و عموم مردم انقلابی برای محکومیت عاملین ماجرای تخریب خانه های شهرک فدک مقابل دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه تجمع کردند.

یکی از دانشجویان حاضر در این تجمع گفت: شب گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه های شهرهای تهران، قم، تبریز و کرمانشاه در شهرک فدک کرمانشاه محل وقوع حادثه تخریب منازل تعدادی از هموطنان از جمله خانم آسیه پناهی حاضر شده و از مسئولین اوقاف استان، دادستان کرمانشاه، شهردار کرمانشاه و نمایندگان مجلس دعوت کردند که در جمع دانشجویان حاضر شوند.


تجمع جمعی از دانشجویان مقابل دادسرای انقلاب کرمانشاه +عکس

 


صحبت های علی اسکندری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی
 

 

تجمع جمعی از دانشجویان مقابل دادسرای انقلاب کرمانشاه +عکس

 

"بیانیه پایانی دانشجویان شرکت کننده در ویژه برنامه سالگرد رحلت امام کوخ نشینان در خرابه‌های شهرک فدک کرمانشاه"
هو الحق
«به مستضعفان و زاغه نشینان که ولی نعمت ما هستند، خدمت کنید.»
«یک موی کوخ‌نشینان بر همه کاخ‌نشینان ترجیح دارد.»


این جملات از امام خمینی صادر شده؛ امامی که همیشه یادآور میشد ولی نعمتان انقلاب اسلامی، مستضعفین اند؛ حال اما پس از گذشت 31 سال از رحلتش، سیاست ها و عملکرد برخی مسئولین در جمهوری اسلامی، مستضعفینی را که باید صاحب انقلاب_اسلامی و پیش برنده آرمان های آن باشند، به ناچار به زاغه ها و آلونک ها رانده و سهم شان از انقلاب را با برخورد قهری و تخریب بدون حکم و گاز فلفل داده است.

این برخوردها در حالی است که جرئت تخریب ویلای فلان آقازاده‌ی تهرانی حتی با حکم تخریب هم وجود نداشت. چه اتفاقی افتاده که لودر شهرداری فقط یارای مقابله با زاغه ی آسیه پناهی را دارد؟ اساسا باید این قانون شهرداری که حق را در هر تزاحمی برای برخورد با مستضعفین به شهرداری میدهد و بجا مانده از دوران طاغوت است مورد تجدید نظر قرار بگیرد. آیا شهرداری که فقط تیزیِ بیل لودرش برای مستضعفین است (آنهم بطور غیرقانونی) شایسته‌ی محاکمه نیست؟ آیا شایسته است مدیران و سیاستگذاران اصلی با قربانی کردن یک مدیر میانی، از چنگال عدالت بگریزند؟

دانشجویان انقلابی، طرفدار مقابله با قانون نیستند؛ با ساخت و ساز غیرقانونی مقابله کنید! اما مقابله با ساخت و ساز غیر قانونیِ کسی مثل آسیه پناهی، همانند مقابله با پدیده کولبری است؛ در حالی که مرز های ما به بزرگراه قاچاق تبدیل شده. با وجود ساخت و ساز غیرقانونی نهاد ها و اشخاص غیرانقلابی و حتی بعضاً به ظاهر انقلابی، آیا رواست و اولویت دارد به زاغه‌ای در حاشیه کرمانشاه پرداخته شود؟

قانون اساسی متعهد شده مسکن را برای تمامی مردم فراهم کند. اما چرا اکنون درحالی که برخی بزرگان در کاخ جاخوش کرده اند، مستضعفین ما حتی توان فکر کردن به مالکیت مسکن ندارند؟ آن امامی که امروز به سوگش نشسته ایم، تا آخر عمر در منزل اجاره‌ای زندگی کرد. شما مگر چه خدمتی بزرگتر از روح الله خمینی به انقلاب کرده‌اید که سهم کاخ از انقلاب برداشته‌اید؟ شما نتوانستید خودتان را شبیه امام کنید، و به همین دلیل، امام را شبیه خودتان کردید و در حصار_کاخ گیر انداختید. ما اما امام را از کاخ به میان زندگی مستضعفین خواهیم آورد.

حقیقت آن است که اگرچه انقلاب اسلامی تحول عظیمی در برپایی عدالت رقم زده؛ اما به اذعان رهبر انقلاب ما در مسئله عدالت عقبیم و عدالت باید در رأس همه ی اولویت ها قرار بگیرد. از موانع مهم تحقق عدالت، مرکز گرایی، تبعیض در تخصیص منابع و ناکارآمدی مدیران بومی در مدیریت منابع محلی است که مردم را از روستا و شهرهای کوچک به کلانشهر ها کشانده، اما منابع درآمدی محدود و هزینه های زندگی در کلان شهر، سرپناهی جز زاغه نصیب شان نکرده.

کارشناسان راه حل های بسیاری برای حل مشکل مسکن مستضعفین ناظر به قوای سه گانه طرح کرده اند؛ از جمله طرح های مالیات بر خانه های خالی و تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه توسط مجلس، ساخت مسکن برای اقشار محروم تحت هر عنوانی اعم از مسکن مهر، مسکن اجتماعی یا... توسط دولت و ورود قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم برای ستاندن حق مسکن و مطالبه از دستگاه های اجرایی است. اما با توجه به ادعای انقلابی گری مجلس یازدهم، پیام رهبری به این مجلس مبنی بر پرداخت ویژه به مستضعفین و عقب ماندگی در عدالت، جنبش دانشجویی تا اربعین حضرت امام به یازدهمین مجلس شورای اسلامی، مهلت می‌دهد تا انقلابی‌گری و تحول‌خواهی خودشان را با برداشت گامی در عمل برای مسکن مستضعفین اثبات کنند. علاوه بر این اصلاح قانون شهرداری‌ها مصوبه سال ۱۳۳۴، یکی از اولویت‌های اصلی مجلس برای جلوگیری از این قبیل اقدامات غیر انسانی شهرداری‌‌ها خواهد بود.

در صورت ادامه بی‌توجهی مسئولین به مطالبات مردم در زمینه مسکن، دانشجویان مطالبات خود را به گونه دیگری پیگیری خواهند کرد.
والسلام علیکم و رحمه الله
۱۵ خرداد ۱۳۹۹

تجمع جمعی از دانشجویان مقابل دادسرای انقلاب کرمانشاه +عکس

 

 


کد خبرنگار : 16