تاریخ : 1399,دوشنبه 09 تير18:49
کد خبر : 361606 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

دورهمی یا شورای فرهنگی دانشگاه رامین خوزستان؛

ادامه جنجال‌های عجیب در یک دانشگاه/ دعوای رسانه‌ای رئیس سابق و فعلی بر سر هیئت مذهبی دانشگاه

رئیس دانشگاه رامین خوزستان در اقدامی عجولانه و بدون حضور 4 نفر از اعضای موثر شورای فرهنگی دانشگاه(نماینده نهاد رهبری در دانشگاه، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و نماینده هم اندیشی اساتید، نماینده تشکل های دانشجویی) با حضور معاونان و مدیران خود شورای فرهنگی را تشکیل و در اقدامی جالب به جای مصوبه با صدور بیانیه ای مدعی شد اساسا هیئت مذهبی در دانشگاه نداشتیم.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در 30 کیلومتری شهر اهواز یکی از معدود دانشگاه های تخصصی کشاورزی کشور است. این دانشگاه یکی از دانشکده های اقماری دانشگاه شهید چمران بوده است که از سال 84 به عنوان دانشگاه مستقل فعالیت می‌کند. دانشگاهی که با داشتن زمین های کشاورزی وسیع و منابع درامدی دیگر یکی از دانشگاه های قوی در اخذ درآمدهای اختصاصی است، دانشگاهی که شاهد حضور شش ساله سید عطالله سیادت بر مسند ریاست آن است، ریاستی که برخی ها مدعی هستند ابهامات فراوانی در مورد مدرک دکتری این فرد وجود دارد و او شفاف سازی نکرده و مطالبه دانشجویان و اساتید در این زمینه پابرچاست که لازم است وزارت علوم صحت و سقم مدرک رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان را بررسی کند.

در دو گزارش قبل جنجال های سریالی این دانشگاه را مورد بررسی قرار دادیم

بیش تر بخوانید// اوج‌گیری جنجال‌های سریالی در یک دانشگاه/ این‌بار انتشار عکس‌های خلاف شئون اخلاقی از سوی رئیس دانشگاه

بیش تر بخوانید// بیانیه و نامه‌های اعتراضی متعدد اساتید و دانشجویان برای رئیس دانشگاه

پس اعتراض تشکل‌ها و جامعه دانشگاهی نسبت به تعطیلی تنها کانون مذهبی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، رئیس دانشگاه در اقدامی عجیب و بدون حضور 4 نفر از اعضای موثر شورای فرهنگی دانشگاه(نماینده نهاد رهبری در دانشگاه، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و نماینده هم اندیشی اساتید، نماینده تشکل های دانشجویی) با حضور معاونان خود شورای فرهنگی را تشکیل و در اقدامی به جای مصوبه با صدور بیانیه ی مدعی شد که اساسا هیئت مذهبی دانشگاه اساسنامه ندارد. ادعای که در کمتر از چند ساعت از سوی رئیس سابق دانشگاه و برخی دیگر از مسئولان تکذیب شد.

شورای فرهنگی دانشگاه در حالی چند روز پیش اقدام به تشکیل جلسه داد که بیش از آنکه شکلی دانشجویی و فرهنگی باشد شبیه جلسه مدیران دانشگاه بوده است. در جلسه ی که 4 نفر از اعضای حقیقی و حقوقی و موثر شورای فرهنگی حضور نداشتند. اصولا این سوال مطرح است که درصورت عدم حضور بخش مهمی از اعضای فرهنگی دانشگاه، آیا این جلسه وجاهت دارد یا نه؟

جالب آن است که عمر همین بیانیه مدیران دانشگاه نیز چند ساعت بیشتر نبود و محمد تقی بیگی نصیری استاد تمام دانشگاه و رئیس سابق دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با ارائه نامه ای بیانیه مدیران دانشگاه را بی اساس و کذب خواند.

رئیس سابق دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در این نامه اظهار داشت: با انتقاد از آدرس غلط دادن به مطالبه دانشجویان مومن دانشگاه و فاقد اساسنامه تلقی کردن تنها کانون مذهبی دانشگاه اظهار داشت: شهادت می دهم اساسنامه هیئت مذهبی دانشجویان در دوره بنده با طی تمامی فرایندهای قانونی تصویب شد. مدارک این فرایند قانونی در صورت گم نشدن در معاونت دانشجویی دانشگاه وجود دارد.

این بیانیه شورای فرهنگی دانشگاه با اعتراض برخی مسئولان دانشگاه نیز قرار گرفته است. این مسئولین نداشتن اساسنامه هیئت مذهبی دانشگاه را غیر واقعی دانسته و بیان داشتند اساسنامه این هیئت با هدف ترویج شعائر مذهبی در سال 84 با حضور رئیس دانشگاه و مسئول نهاد رهبری وقت و سایر اعضا تصویب شده است. اگر اکنون معاون دانشجویی ادعا می‌کند اساسنامه ای نیافته است مسئول گم شدن اساسنامه معاونت فرهنگی و دانشجویی است.

همچنین این بیانیه شورای فرهنگی بدون اطلاع اعضا و با حضور مدیر فرهنگی و مدیر پژوهشی صادر شده است که ماهیت جلسه و تشکیل آن را مورد خدشه قرار می دهد.


کد خبرنگار : 90