تاریخ : 1399,سه شنبه 10 تير04:01
کد خبر : 361680 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

استاندار چهارمحال و بختیاری:

مشکل زمین دانشگاه فرهنگیان برطرف شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: احداث دانشگاه فرهنگیان ابر پروژه‌ای است که لازم است مشکل زمین آن از سوی راه و شهرسازی حل شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، عصر امروز سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار و اعضای شورا برگزار شد که در این جلسه گزارشی از استفاده دانش‌آموزان از شبکه شاد، برنامه اداره کل آموزش و پرورش مستند به سند تحول بنیادین و طرح 10031 دانشگاه فرهنگیان ارائه شد.

اقبال عباسی در این جلسه در خصوص احداث دانشگاه فرهنگیان در  استان، اظهار داشت: احداث دانشگاه فرهنگیان ابر پروژه‌ای است که لازم است مشکل زمین آن از سوی راه و شهرسازی حل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید طی سه ماه آینده مشکل زمین دانشگاه برطرف شود زیرا دیر یا زود باید یک دانشگاه فرهنگیان در استان احداث شود.

فرحناز قائدامینی،  مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در این جلسه با اشاره به اینکه در اسفندماه با موضوع کرونا مواجه شدیم، بیان داشت: شبکه‌ای مختص آموزش و پرورش شکل گرفت، گرچه پراکندگی در استان زیاد و مشکلاتی را به همراه داشت.

 قائدامینی گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده 82 درصد دانش‌آموزان، 96 درصد معلمان و 100 درصد مدیران به شبکه شاد ورود پیدا کردند، به طوری که چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های برتر بود. مابقی دانش‌آموزان که نتوانستند از این شبکه استفاده کنند جزو سه منطقه کوهرنگ، عشایر و لردگان بودند.

وی با بیان اینکه در این ایام هیچ دانش‌آموزی از آموزش باز نماند، تصریح کرد: برنامه‌های تلویزیونی برای دانش‌آموزانی که امتحان نهایی داشتند موثر واقع شد.

محمد محمدی، معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه اظهار داشت: آموزش و پرورش موظف است براساس اسناد بالادستی برنامه سالانه تصویب کند.

 محمدی گفت: از بزرگترین کارهای امسال تاکید بر بسته‌های تحولی است، به طوری که آموزش و پرورش به‌دنبال این است که با شفافیت، مردم نتیجه تغییرات را مشاهده کنند.

وی افزود: در این ایام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی مخصوصا مناطق روستایی و صعب‌العبور آسیب دیدند که طرح جهاد فرصت آفرینی آموزش برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

محمدی تاکید کرد: در این طرح برای دانش‌آموزان، آموزش‌های عقب افتاده تکرار خواهد شد تا آفت تحصیلی را کاهش دهد و برای ارتقا به پایه بالاتر با مشکل مواجه نشوند.

تیمور نظری‌فرد، رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه اظهار داشت: در حال حاضر دو پردیس پسران و دختران و مرکز آموزش عالی شهید رجایی فعالیت دارد که از ابتدای تأسیس این دانشگاه تاکنون 919 دانش‌آموخته در رشته آموزش ابتدایی و زبان و ادب فارسی وارد آموزش و پرورش شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 1077 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد:  ظرفیت سراهای دانشجویی به صورت 100 درصد تکمیل است و عمر این سراها 35 سال است.

نظری‌فرد مشکل فضای فیزیکی در اختیار، کمبود شدید هیات علمی تمام وقت و کمبود بسیار شدید نیروی اداری را از اهم مشکلات دانست.

وی در خصوص فرآیند پیگیری تملک زمین برای احداث دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: 32 هکتار زمین در منطقه رحمتیه شهرکرد برای احداث دانشگاه در نظر گرفته شده که 15 هکتار آن کاربری آموزش عالی و 17 هکتار آن فاقد کاربری آموزش عالی است.